S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2013

Av Margita - 31 mars 2013 15:23

Men nej, detta är bara för gulligt!

 

Jag smälter flera gånger om!!   

 

Av Margita - 31 mars 2013 10:11

Glöm inte att ställa fram klockan en timme idag.

 

Vi har äntligen sommartid igen.

Härligt värre!

 

Hoppas nu också de här fåniga frostnätterna kan ge med sig så att jag kan börja så på min odlingslott.

Det är fortfarande fruset på marken. Ugh!

 

Blir det vår snart tro?!

 

Jag har ännu inte sett en enda krokus i någon trädgård här!! 


Av Margita - 30 mars 2013 10:48

Haha, den här hunden såg jag igår kväll på programmet AFV.

Riktigt rolig liten hund!   

 

Av Margita - 30 mars 2013 10:10

Om du inte har något annat för dig idag så kan du alltid pröva detta spel!

Helt klart nyttigt för koncentrationen och minnesförmågan!   


Varsågoda. Spela på!

 

Måla ägg!



Av Margita - 29 mars 2013 18:30

Lite komik så här på långfredagskvällen är aldrig fel!

Den här tycker jag är jätterolig. 

Lyssna speciellt på sista repliken.   

 

Av Margita - 29 mars 2013 10:05

Önskar alla en riktigt skön påsk! 



 


Av Margita - 28 mars 2013 16:56

Oj oj oj, idag är en dag ni inte kommer att träffa många Strömstadbor inne i själva stan, om  ni nu händelsevis skulle vara i Strömstad. Istället skulle ni säkert undra vad det är som pågår?!?

 

Huvudgatorna är fullständigt belamrade med raggarbilar med genomglada, skrikande ungdomar från Norge. Det är high life så att säga. 

 

Trång och högljutt blir det och om ni inte gillar det så håll er borta från själva centrala Strömstad på skärtorsdagen!

Det är nämligen en tradition från Norge, så det är likadant varje år!!   Det kallas visst "hejsatur".


Av Margita - 28 mars 2013 09:13

Igår åkte jag iväg till kära dottern för en heldag i Borås.

 

Vi hade bestämt att åka till Frufällan på förmiddan. Gillar du loppis så ska du absolut ta dig dit någongång. Finns hur mycket som helst, i två våningar.

 

Jag fick en stor kasse med saker med mig hem. Det hade jag nog inte räknat med, men det var fina saker,  i mitt tycke, och väldigt billigt. Så mycket fattigare blev jag inte.   

   


När vi kom hem till dottern fick jag äntligen träffa hennes katt som flyttade in i november.

Det är en huskatt med Maine Coonpåbrå som man kan se.

Helt otroligt charmig katt. Hon kom fram till mig direkt och jag höll henne och snusade i hennes vackra päls.

Min dotter och Loui, som katten heter, lekte helt fantastiskt med varann, bla jagade de varann. Vilken go katt! Ska bli jätteroligt att få följa henne genom åren!   


Här är jag med lilla Loui, hon är en sköldpadda, med mycket vackert mönster.

   ,       

På eftermiddan satt vi på min dotters balkong med utsikt över en del av Borås. Solen stekte och vi roade oss med att skoja med fåglarna därute som vårsjöng. Dottern spelade upp inspelningar av samma fåglar som vi hörde.....det blev nog viss förvirring i fågellägret tror jag.   

 

När vi inte busade njöt vi av solen.

 

och till teet åt vi en LCHF-kaka som dottern gjort. Smarrig värre! 

 

Jag blev kvar längre i Borås än vad jag tänkt från början, men tiden rusar ju iväg när man har roligt och dottern och jag trivs så bra ihop. Lyckliga mig!   

 

Tack Ellen för en härlig dag!


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards