S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2010

Av Margita - 31 januari 2010 20:49

VILL HA    VILL HA    VILL HA   

 

Det är ett par örhängen från Laurel Burch. Älskar hennes katter!

Jag fyller ju år i mars - släkten?   

Av Margita - 30 januari 2010 18:15

Just det - jag tänker göra lite egen reklam här - "alla bäckar små" heter det ju   

Jag finns som säljare på Tradera.

Där heter jag Mea_52. Säljer det mesta, just nu mest barnkläder. Men det blir även böcker, tyger, vykort och ett och annat smycke. Tyngdpunkten ligger nog ändå på barnkläder - baby upp till 7-8 års ålder. Just nu får jag väl säga.

Eftersom jag bor i Borås kan jag göra löjligt billiga fynd vad gäller kläder och tyger och förhoppningsvis göra en liten slant på Tradera.

Så välkomna till min sida på Tradera, alla shoppingintresserade!   

Just nu har jag en JAZZO klänning storlek 120 ute!

 

Av Margita - 30 januari 2010 16:10

Jag har ju tidigare skrivit om mindfulness. Se inlägg.

Det som hjälpt mig mycket i min kamp med panikångesten är mindfulness som jag fick lära mig i min kognitiva terapi.

Det är tydligen bevisat att medicinering plus kognitiv terapi är det allra bästa för panikern. Många blir friska igen.

I boken "Mindfulness i vardagen - vägar till medveten närvaro" finns hela programmet och dessutom en CD-skiva. Kan verkligen rekommendera den boken ifall du lider av ångest, paniksyndrom eller stress.

Innan jag går vidare vill jag upprepa en sak som jag tycker är viktig: Våra tankar om oss själva är viktigare än vi kanske tror eftersom vår hjärna faktiskt inte kan skilja på inbillning och verklighet.

Vilket betyder att vi kan lära om!  

För mig var det ett lyft att få reda på att det i stort är hjärnan som spelar mig spratt. Det var som att attackerna inte kunde ta över mig efter det. Jag visste ju att min hjärna skapat dem pga av nån slags "felprogrammering" - alltså behöver jag inte vara rädd. Och när jag inte längre är rädd bleknar attackerna.

Vad är då mindfulness?

På baksidan av boken står det bla så här:

"Mindfulness eller medveten närvaro är österländsk kunskap kombinerad med ett västerländskt synsätt. Genom träning kan vi inta en accepterande och icke dömande hållning till oss själva och livet och vi blir stegvis mer lyhörda för andra och mer närvarande i relationer."

Fortsättning följer.....

 

Av Margita - 29 januari 2010 19:07

idag har jag haft en sån där "downdag".

Luften gick ur mig när jag sist var på arbetsförmedlingen. Känns som jag inte orkar öppna en web shop. Det verkar ju kört från början   

Är väl lite negativ kanske. Men det bästa är nog om jag kunde hitta ett halvtidsjobb och ha en webshop på halvtid.

Nåja. den här dag har också ett slut och eftersom det känns nere nu så kan det ju bara bli bättre, eller hur?

Får väl praktisera lite Mindfulness och komma tillbaka med nya tag!

 

Av Margita - 28 januari 2010 12:31

att Algot är MYCKET lugnare nu. Jag kan t.om säga att han är HELT lugn   

Han har redan fått lite rutin på sina utflykter. På förmiddan är han ute längst tid, några timmar. Resten av dan går han ut i små tidsperioder om en halvtimme till nån timme. Efter åtta på kvällen får han inte gå ut fast han försöker   

Han lär sig nog snart att det är ingen idé att tjata då.....fast det är klart - sen kommer sommaren och då får  han nog vara ute längre, precis som vi tvåbenta kommer att vara.

Algot är alltså en harmonisk katt igen. Det märks också på det att han inte längre är på tjejerna. Så skönt för oss alla men mest för Algot antagligen!

Av Margita - 28 januari 2010 10:31

Jag har en assistent vid tangentbordet. Gissar att andra kattägare känner igen sig   

   

   

Av Margita - 28 januari 2010 10:27

 

En gubbe med hatt - eller?

Av Margita - 27 januari 2010 19:54

       

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards