S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2010

Av Margita - 28 februari 2010 12:52

Igår var en sorgens dag. Jag hade varit inne i stan och när vi kommit halvvägs hem kör en ambulans om oss. Som alltid när det gäller ambulanser så började jag undra vad som hänt. När vi kommer fram till byn där jag bor och passerar ett hus där jag tidigare bott så står där två ambulanser. Blev alldeles kall. Förstod att något hänt förstås. Vågade inte ringa de som jag trodde att det berörde. Men fick sen reda på att det var min fd grannes 20-åriga son som plötsligt gått bort   

Min dotter kände honom väldigt väl och jag umgås med familjen och detta kom som en fullständig chock. Vi vet ännu inte riktigt vad som hänt men även om vi visste så får vi ju inte tillbaka honom.

En svår kväll blev det. Jag somnade inte förrän framåt morgontimmarna. Det här är så sorgligt och overkligt. Och orättvist. Han hade ju hela livet framför sig! Och hans mamma. Hon förlorade sin man för några år sen - och nu sonen. Livet är verkligen inte rättvist!

Tänker på  alla i familjen och tänder ett ljus här hemma.

Ta hand om varann! Livet är så skört.

Av Margita - 27 februari 2010 19:44


"Jag älskar det där vita, mjuka härliga! De kallar det visst snö!

Så skönt att få slänga sig ner och rulla runt ! "

    Foton: Ellen Björktegen

Matte säger: Agnes är en sibbe som verkligen gör rätt för namnet Sibirisk katt. Hon älskar verkligen snön och gör sig så fint mot den! Snödrottningen!!   

Av Margita - 26 februari 2010 17:30

Ska villigt erkänna att jag inte bara säljer utan också ibland (men försöker hålla det VÄLDIGT lågt) köper. Kunde faktiskt inte motstå att bjuda på dessa och nu är de mina! Jaja, jag ÄR en kattnörd!   

 

Av Margita - 26 februari 2010 11:22

Här sitter jag och jobbar......har fått igång min försäljning på Tradera lite bättre så nu fyller jag på mitt "kattkonto"   Det blir ju verkligen inga stora summor men många bäckar små heter det ju!

Har satt ett mål att jag via Tradera ska tjäna in de pengar jag behöver för att HCM-scanna Agnes plus dra upp hennes kull. Det kostar en hel del, uppåt 5-6.000 lätt   och de pengarna behöver jag ju innan och under tiden kullen dras upp.

Det är jätteroligt att sälja på Tradera tycker jag. Spännande med auktionen! Än så länge har allt också fungerat smärtfritt och hoppas det förblir så.

Det blir samtidigt som en utrensning här hemma eftersom jag i nuläget säljer ALLT som jag inte längre behöver eller vill ha kvar. Ett symönster från 70-talet som har legat i min byrålåda sen dess gick för 39 kr.   Hoppas det äntligen kommer till användning!   

Är också medlem på E-bay men har hittills inte sålt något där eftersom jag blir så förvirrad av frakt odyl. Men nu finns E-bay på svenska och då kanske det går lite lättare. Då har jag plötsligt hela världen att sälja till. Har några amerikanska vykort som kanske jänkarna är intresserade av?   

Det regnar här nu.........apropå ingenting.........

Kanske du vill bjuda på min bok? Hehe....

 

Eller kanske ännu ett gammalt mönster??

 

Ha en bra fredagseftermiddag! Vi hörs nog ikväll!

Av Margita - 25 februari 2010 17:04

I Borås har det stängts ett antal idrottshallar och skolor/förskolor pga av risken för takras. Igår när jag var inne i stan såg det ut så här från Stadsparksbadets tak.

  Ser ni att de är många däruppe? Badet (där också mitt gym finns) har varit stängt så jag har kunnat skylla på det nu för att jag inte tränat.   

Jag passerade istället bron över Viskan:

  och tog mig en räkmacka och kaffe i ett av Borås många härliga fik.

    På vägen till bussen hem var det inte läge att vila sig i denna parkbänk!

  Vackert är det ju i alla fall   

Av Margita - 25 februari 2010 17:00

Lite fler bilder från den soliga dan:

  Dottern fotar i "tid och otid" :-)  Det där brukar vara en gång men nu samlas mer och mer snö där   Tummen upp för en solig dag säger dottern!   

Av Margita - 25 februari 2010 12:55

VI VILL INTE - jag säger - INTE  HA MER SNÖ!!!!!!! Uppfattat???   

 

Av Margita - 24 februari 2010 20:43

Alice:

Alltså, jag älskar ju att vara på balkongen - men - vad är det för dumheter att ha ett nät runt om?? Då kommer vi ju inte ut och det är i alla fall vad jag vill. Just nu hårdtränar jag på att kunna klättra i nätet så att jag kan komma längst upp för där tycker jag det ser ut som att det går att komma igenom! Ha! Matte tror hon kan överlista mig - men si, det funkar inte! Hon har att göra med en mästerklättrare - ja. det är jag det, Alice!!

   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards