S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juni 2012

Av Margita - 30 juni 2012 21:48

Har gjort iordning en bolåda till Alice och jag tror att både hon och Agnes har godkänt den.

Detta blir förhoppningsvis lådan där hon föder. Jag gör också iordning en låda som hon får flytta över till när ungarna fötts. Så får de en ren och fräsch låda.   

   



 

Av Margita - 29 juni 2012 09:53

Nu har jag satt igång för att förbereda för Alices förlossning.

Igår försökte jag känna efter fosterrörelser men vet inte om det var inbillning att jag kände en liten rörelse? 

Min våg är ju usel men jag väger henne ändå. Får det till att hon ökat 400-600 gram. Hmm....

Ska kanske skaffa mig en ordentlig våg?

Samtidigt så verkar det så olika hur det hänger ihop med vikt och antal kattungar. 

Bolådan är klar förutom handdukar. Ska göra platsen lite mer inbjudande också med varma filtar och skapa lite mörker så det blir som en gosig grotta.

Så skönt att jag numer har så nära till veterinär. Bara 2-3 minuter med buss.   De har jour också och det är bara att ringa om jag blir orolig. 

Hur många ungar har du därinne Alice?

 

Av Margita - 29 juni 2012 08:58

Jag skrev i detta inlägg om planer för Senga's Blossom Brown Betty. De planerna har nu blivit ändrade efter en del tänkande. Vi kom fram till, ägaren och jag, att vi vill vänta med parning för Betty till nästa år. Då är hon runt 2-årsåldern. Dels är hon då äldre och har mognat lite mer, även om hon säkert skulle klara en dräktighet och förlossning bra redan nu. Men framför allt vill vi dra ner på HCM-risken genom att vänta ett år till. 

Så reviderade planer alltså. Först nästa år blir det parning för Betty och då hoppas vi att det finns ännu fler fina hanar att välja bland!   

Du får vänta lite Betty!    

 

Av Margita - 24 juni 2012 16:36




Nu hinner jag inte riktigt med känner jag. Alice är idag på dag 47 och förlossningen närmar sig med stormsteg. Den här gången går jag inte och väntar och väntar.   Tids nog kommer de tänker jag. Det kan ju kanske bero på att jag blev lite uppskrämd förra gången och jag ser fram mot förlossningen med blandade känslor. Förra gången slutade ju med kejsarsnitt. Men det är inget som säger att det skulle gå galet denna gång. Alice mår jättebra och magen växer. Nu kan jag nog snart känna fosterrörelser.   


Ett foster mellan dag 38 - 44

 



Ett foster mellan dag 44 - 48

 

och Alice själv ser ut så här idag:

   

Av Margita - 24 juni 2012 11:34

Det finns en brittisk TV-serie som jag älskar. Den heter "Keeping up appearances" - "Skenet bedrar" på svenska. 

Huvudfiguren är Hyacinth som kommer från "små" förhållanden men gärna vill framstå som finare än andra. Serien är skruvad och bitvis väldigt rolig. Otroligt bra skådespelare också.

Det här är en special där man får se utdrag ur serien. 

Det du bör känna till är att Hyacinth är gift med Richard, som har ett någorlunda "fint" arbete medan Hyacinths syster är gift med en "slusk", Onslow. 

Sheridan är Hyacinths son som aldrig är synlig i rutan. 

En sak till: Hyacinth heter Bucket i efternamn men hon vill att det ska uttalas Bouquet med en fransk accent.   


Av Margita - 21 juni 2012 18:31

Idag tog jag tåget till Göteborg och sen bussen ut till Tuve där Brown Betty bor. Jag är fortfarande lyrisk över hur fort och enkelt jag kan ta mig fram numer.   

Lilla Betty bor jättefint, i ett grönt och lugnt område med bara några minuters väg från centrala Göteborg med buss. 

Hon har växt till sig men är fortfarande en liten tjej, och hon är så gott som en kopia av sin mor Alice. Även till sättet och de ljud hon utbringar.   

Hade jag kunnat så hade jag behållit Betty men jag hade sån tur att nuvarande matte är intresserad av att ta en kull. Så nu planerar vi för fullt för att Betty snarast ska få träffa en fin hanne.   

Det blir så spännande!! 

Betty ska snart HCM-testas och vi får hoppas att hennes hjärta är friskt. 

Lite bilder från besöket. 

                     


Av Margita - 20 juni 2012 13:48

Yipppeeeee!!

Jag är med cykel. Efter att ha kikat i affärer och en hel del på nätet så visste jag ungefär vad för slags cykel jag ville ha. Så idag promenerade jag iväg till cykelaffären och provcyklade de varianter jag funderade på.

Det blev omedelbar kärlek mellan mig och denna, Skeppshult Nova.

Cyklade hem och är överlycklig!! 

 

Min cykel är svart.   

Av Margita - 19 juni 2012 07:30

Grattis till fina Blossomkullen - 


Blossom Brown Betty

här 9 veckor

 

och drygt en vecka  


Blossom Bryony 

här 9 veckor

och här är Bryony 2 veckor    


Blossom Bolo Bolo

enda hanen i kullen, här är han 9 veckor

 

och här drygt en vecka

Grattis till er alla tre när ni fyller 1 år! Puss på er!         

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards