S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2013

Av Margita - 31 december 2013 15:30

Önskar alla mina läsare ett riktigt 

GOTT NYTT ÅR!

 

och vill samtidigt tacka er alla för att ni tittar in här hos mig.

Uppskattas otroligt mycket!

 

Hoppas ni även fortsättningsvis kommer att titta in.

Jag kommer att satsa mer på min blogg framöver....

 

.....och vad kan väl vara bättre än att lyssna på gamla ABBA när de sjunger in det nya året.

 

Ut med 2013 och in med 2014

 

SKÅL!

 

 

Av Margita - 31 december 2013 08:00

Ett år har gått - igen....

 

detta är ett litet collage över en del av det jag gjort under året och som jag bloggat om.

 Om du vill se bilderna i större format så klickar du bara på de 

 

JANUARI

              

 

FEBRUARI

         

   

 


MARS  

                 

 

 APRIL

                 

 

MAJ

                   

JUNI

                   

JULI

                   

 

AUGUSTI

                   

 

SEPTEMBER

                                               

 

OKTOBER

                             

 

NOVEMBER

               

 

DECEMBER

                       

Av Margita - 30 december 2013 20:16

 

Detta blir väldigt spännande att se om jag kan fullfölja.....


Varje dag nästa år kommer jag att göra MINST ett inlägg och detta inlägg kommer att vara i form av en utmaning. 

 

En väldigt aktiv tjej har suttit och knåpat ihop denna utmaning. Viss hjälp har hon fått och det kan man förstå för det måste ha gått åt mycket arbete!


Jag tycker det verkar jätteroligt, så varför inte hänga på du också!

Här hittar du utmaningen!


Mina inlägg inom denna utmaning kommer att få en egen kategori som jag helt enkelt döper till: Bloggutmaning365

 

Välkomna till ett nytt år med mig! 


Av Margita - 30 december 2013 15:51

Då kan jag rekommendera denna sida!


Det finns ingen ände på vad du kan hitta på att göra.


Till exempel:

Tova en liten korg till katten

  

eller virka en färggrann boll till ditt husdjur eller varför inte till lillan/lillen?

 

...eller den här. En vacker pion av papper! Den vill jag göra.

 

Klicka på bilderna så kommer ni direkt till beskrivningen.

Och titta gärna runt sen på hemsidan. Det finns hur mycket som helst att sysselsätta sig själv med.

Om man nu är road av detta.



Av Margita - 29 december 2013 22:17

Nuförtiden improviserar jag rätt mycket i köket.

Häromdan använde jag min spetskål till en sallad.

Så här blev den:


1 (liten) spetskål 

½ gurka

1 vanlig apelsin

1 blodapelsin

1 liten näve solroskärnor

olivolja

balsamvinäger 

salt 

svartpeppar


Riktigt god blev den tycker jag. Fräsch och full av vitaminer, hoppas jag!

Den håller sig bra i kylskåpet några dar och det är toppen. Då lägger jag bara till något jag har i frysen.

Kanske en bit lax.




Av Margita - 29 december 2013 12:09

Tråkigt det här!!

men Aksi måste flytta....

har jag berättat det för er?

Förlåt att jag är lite glömsk.   


Jag passar på att njuta av Aksi så mycket jag kan just nu.

Pussar på henne och borrar in näsan i hennes mjuka päls.

Hon är så underbar och det är så sorgligt att jag måste lämna tillbaka henne till förra ägaren. 


Men...

i valet mellan mamma och Aksi så väljer jag så klart mamma.

Det har nämligen visat sig att mammas astma poppat upp och den har inte visat sig på många år. 

Mamma har känning till och med utan att Aksi är med.

Det räcker alltså med att jag är "smittad" så att säga.   


Jag har ju haft Aksi här på prov, bland annat just för detta scenario.

Vi önskade förstås alla att mamma (eller min syster) inte skulle känna av Aksi.

Eftersom mamma inte känner av mina katter.....


Men så bra var det inte, tyvärr 


Så nu flyttar alltså min lilla goding hem till Orust igen. 

Om nån dag eller två.


Jag kommer att sakna henne så mycket! 

Hon är världens goaste hund - och ja, hon letar fortfarande efter ett liknande hem!

Ägaren har en kennel och Aksi trivs inte så bra tillsammans med många hundar.

Hon vill vara ensam eller högst en hund-eller en kattkompis.


Aksi   

 

Av Margita - 28 december 2013 11:12

Varje jul köper jag ett extra gott kaffe.

Det ska vara hela bönor som bryggs i affären.

I år blev det denna sort.

 

Kaffet smakar vidunderligt gott när det är nymalet!!

Just denna blandning består av mörkrostade kaffebönor från Sumatra, Brasilien, Colombia och Guatemala. 

Proportionerna känner bara tomten till, står det på paketet. 

Men blandningen är himmelsk! 

Bergstrands kafferosteri finns i Göteborg.



Av Margita - 27 december 2013 12:11

Hoppas ni har en skön fredag så här mitt emellan jul och nyår!

Själv är jag ganska så medtagen efter helgen, fast inte för att jag hade det dåligt på något sätt.

Men det är så med min "sjukdom" eller vad det är, jo, psyke är det ju!   

Även om jag gör saker som jag tycker är jätteroliga (som att träffa släkten två dar i rad) så kan det bli för mycket för mig och då sprider sig en matthetskänsla i kroppen och magen protesterar högljutt och beter sig som om jag skulle vara magsjuk, men jag är bara stressad....

Det är förstås inte så roligt, men eftersom jag nu är heltidssjukskriven, så vet jag ju att jag kan ta igen mig efteråt hur många dagar som helst. 

Fast jag önskar att jag kunde slippa det där magtrasslet. Det är det som ställer till det för mig när jag ska resa nån längre stans.

Nåja, nu var det ju Agnes jag skulle berätta om....  

Hon är världens myspropp och älskar att jag gosar med henne. 

Försökte fånga hennes mys på video men det gick sådär....haha...ursäkta felet men jag vill så gärna visa hur gosig hon är.   


 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards