S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2012

Av Margita - 31 januari 2012 20:09

Agnes mår efter sin kastrering bra.

Fortfarande är hon oftast hos mig.

Vill väldigt gärna ligga i knät, det gjorde hon förut också,

men nu ligger hon här jämt tycker jag.   

Hon tittar också på mig mellan varven på ett speciellt sätt.

Vet inte vad som kan röra sig inne i hennes huvud.

Hoppas inte hon har ont. Slutade med medicinen igår och

hon har fortfarande sin body på sig och gillar inte alls när jag

måste ta av en bit för att titta till hennes sår.

Då morrar hon minsann. 

Ska bli så skönt när hon kan slippa den! 

När hon inte ligger i mitt knä så tycker hon om att ligga på elementet.

Sötnosen!   

 

När hon ligger i mitt knä så trycker hon sig mot min arm,

hon är så mysig min lilla kastrat!   

   

Av Margita - 29 januari 2012 19:01

AKILIAS RAGNARÖK 

Färg: n 24 (svart spotted)


 

En otroligt fin sibbekille som 

kommer att få träffa Alice till sommaren,

om allt blir som vi vill. .

Som på beställning har Alice nu börjat löpa

men hon får vänta lite på sin date.

Jag är så glad att hon har fått möjligheten 

att få träffa denna kille.

Han är en maffig kille med rejäl benstomme och 

riktigt rastypisk.

Dessutom har han ett otroligt fint temperament enligt ägaren, vilket också är viktigt.

Tror det kommer att bli mycket fina, gosiga och rastypiska kattungar

av denna kombination!


  KÄRLEK 

AKILIAS RAGNARÖK SIB n 24                       TRICALIZ ALIZE SIB n 23

                                             


Blivande kattungars stamtavla:

Av Margita - 29 januari 2012 15:51

Planer börjar ta form för Alice.

Hon ska troligen få träffa en jättefin hane till sommaren.

Återkommer med mer info senare!




  

Av Margita - 28 januari 2012 19:57

Jag har mina katter försäkrade i Agria

Är riktigt nöjd med detta bolag.

På hemsidan finns det mycket information om olika djur.

Och litet statistik

Vet ni vilket kattnamn som är vanligast bland

Agria-kunderna?

Gissa!

Är det:

A: Smulan.

B: Findus

eller 

C: Maja


           

Av Margita - 27 januari 2012 16:56

Nu har jag börjat samla alla bilder av Blossomkullen 

härifrån bloggen.

Min dator kraschade ju så alla bilder är låsta. Grrr

Jag har 19 sidor kvar att gå igenom 

och sen ska jag skapa ett bildspel också  


Av Margita - 26 januari 2012 18:13

Jag har ännu inte gjort klart bildspelet om Blossom-kullen.

Skyller helt och hållet på att de flesta bilder

gick förlorade när min dator kraschade.  

Det går att få fram bilder genom min blogg,

men det tar tid och jag är just nu lite lat tror jag.

Trött och rastlös på samma gång.

Uttråkad.

Ledsen.

Arg.

Besviken.

Jaja, det är då jag kommer ihåg att tänka:

det är bara känslor och de går över!!!!!     

  Har väl drabbats av nån slags vinterdepression som resten av 

   Sveriges befolkning?  

Tänker mycket på min situation,

att den är ganska jobbig ibland.

Om jag tänker på den.

Det är därför jag inte försöker tänka på den.

Hu.....hänger ni med?    

Samtidigt vet jag att vi människor är lite konstiga för ju mer

jag försöker att INTE tänka på det, desto MER tänker 

jag faktiskt på det!

En paradox som heter duga!   

Tacka vet jag katter!!

De vet hur man njuter av livet!   

Här myser extramma Agnes med Blossom Bolo Bolo

 

Av Margita - 26 januari 2012 14:00

Biten av avel!

Det är så spännande och roligt!

Nu har jag bestämt mig för att skaffa en avelshona till 

och min dröm är att importera för att få in 

nytt blod i Sverige.

Men jag vet att det både kostar pengar och tid.

Har fått syn på en så underbar hona i precis de färger

jag skulle vilja ha.

När jag frågade uppfödaren om kattungen så visar det sig

att hon vill behålla just den!

Kan jag väl förstå, jättefin är den!

Men uppfödaren har en ny kull på gång......

vi får väl se.

Kanske det blir import!? 

Det är i alla fall en dröm,

och drömma kan jag ju alltid göra!!   


Av Margita - 26 januari 2012 10:31

Nu är det spännande saker på gång!

En kattunge från min första kull,

Senga's Alija Aram

 

får alldeles strax dambesök av

Bellinka's Chanel







Hoppas de sköter sig och att det blir kattungar!!!     

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards