S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juli 2010

Av Margita - 30 juli 2010 20:03

Alice mår fortfarande bra. Magen växer och nu ser man tydligt att hon är dräktig men jag har ännu inte känt några fosterrörelser. 

Har skaffat två stora flyttkartonger som jag tänkte inrätta som födslolåda och bolåda. Skaffade två mjuka härliga fleecefiltar också. Känns fortfarande lite overkligt. Ska jag verkligen få kattungar?   Ja, Alice också förstås! 

Här är ett kattfoster dag 38-44

  

Jag tror jag säger rätt att fostret är ca 8-9 cm långt nu. Börjar likna en katt, tycker ni inte?

Av Margita - 30 juli 2010 19:43

har det varit för mig idag. Har väl nån gång här "gnällt" om att jag har det snålt ekonomiskt sett, arbetslös och sjukskriven som jag varit och är. Dessutom har jag fått skulder för att jag betalat för lite skatt   varför kan de inte upplysa om när man får ersättning från försäkring att jag måste betala mer skatt?? Allt kan man inte veta. Så upptäckte ju försäkringskassan att jag fått för mycket bostadsbidrag eftersom det bidraget är preliminärt. Jaha, en skuld där också. Sen kom kära CSN och påpekade att jag måste betala en ansenlig summa i år till dem också. Man skulle önska att man kunde slippa såna bekymmer när man är sjuk, men nej, det späs på ännu mer...

I vilket fall så tror jag att det hela löser sig till det bästa. Min kära syster, som är socionom och van att prata med myndigheter och att hjälpa till med bla ekonomiska saker, var här idag. Vi har suttit och gått igenom strategier för att få bort mina skulder och få mig på fötter igen. Så gott det nu går med den lilla "lön" jag har.

Det blir till att sälja min bostadsrätt.   

Jag är så förbaskat kluven till detta. Trivs väldigt bra här, med lägenheten och mina kära grannar. MEN. Jag har i alla mina år här i sjuhäradsbygden längtat tillbaka till kusten. Nu kanske det är dags att ta steget tillbaka. Det gäller "bara" att få tag på en billig lägenhet och jag MÅSTE ha minst balkong (får jag ha krav?). Det finns faktiskt ett billigt trevligt boende i Ytterby med trädgård    men det är lång kö dit. Och - lägenheten är väldigt liten med tanke på att jag har 3 katter. Så då blir det nog aktuellt att omplacera åtminstone en av dem.   *vill inte*.

Nåja, jag är så tacksam att min syster tog sig tid att hjälpa mig och jag säger bara en sak och det är att hade jag inte haft min stöttande familj så vete tusan vart jag befann mig idag. Tack min kära familj för att ni finns!   

Nu ska jag sätta mig ner och göra en positiv-negativ lista över att flytta till Kungälv/Ytterby. Vet ni vad jag tror? Jag tror den positiva sidan blir längst! 

Av Margita - 27 juli 2010 18:34

Eftersom du Budda tyckte mycket om min mammas virkade överkast fick jag för mig att visa några av hennes andra vackra alster. Det är hardangersöm som hon just nu håller på med. Hon har gjort en mycket vacker kaffeduk i sådan söm till mig. Den är så fin så jag vågar knappt använda den.   

  

          

Bildkvaliten är inte den bästa, tagna med mobilen.

Av Margita - 27 juli 2010 18:29

Ett kattfoster dag 32-38

  

Jag har idag försökt känna på Alice mage men inte känt några rörelser. De kanske sov när jag försökte. Alices mage har blivit betydligt större på de 4 dagar jag varit borta!   

Av Margita - 27 juli 2010 15:50

Nu är jag då hemma igen efter en extra dag, vilket inte var planerat, men väldigt skönt faktiskt. Fick ännu mer mat! Den här resan har gått i matens tecken.

Se här:

I fredags träffade jag min bloggvän Budda. Det var riktigt trevligt och roligt att träffa en människa som man "bara" haft kontakt med över nätet. Budda skulle på Pink-konserten och innan behövdes ju lite mat och snäll som hon är så bjöd hon mig på hela middagen plus dessert!   Tack så jättemycket för en trevlig stund och god mat!   

Vi beställde samma mäktiga och goda biff! Sen "tvingade" Budda mig att äta jordgubbar med glass och kaffe.....jag njöt i stora drag. Tack igen!   

   Sen for jag till Emelie och var med när hennes kattungeköpare var på sin veckovisit hos Emelie och kattungarna. De var förstås jättecharmiga och söta. Vad annars? En av kattungarna låg hela tiden i "Tant B:s" knä när jag var där. Så sött!! Här har jag fångat Elton och Lilla Lo.

      

Sen var det dags att bege sig till Ytterby och mina föräldrar. Vi tog en tur till Ikea och där blev det ännu mer god mat. Åker ni nån gång till Ikea och blir hungriga så kan jag rekommendera broccoliburgare med matvetesallad och rödbetssås. Den var vidunderligt god!! 5 stjärnor!   

   

Till efterrätt blev det en  lika vidunderligt god morotskaka på Plantagen dit vi begav oss efter Ikea.

   

För övrigt har vi spelat canasta tills ögonen blivit röda!   

Av Margita - 26 juli 2010 17:31

Planerade att åka hem i eftermiddag. Tåget skulle gå från Ytterby kl 15.22 - trodde jag....men isch, vad jag bedrog mig. Det var då tåget skulle vara framme i Göteborg!   

Så det blir en extra dag här! Med god mat.....

Och min kära kattvakt tar en extra titt in till katterna innan dottern kommer hem till kvällen. Så bra jag har det!

Av Margita - 25 juli 2010 19:48

Ellen har känt fosterrörelser!!!!! Åååhhh, nu vill jag hem och känna jag också!   

  

Av Margita - 25 juli 2010 17:47

Är tillbaka i Ytterby efter att sett på lägenheten ute vid Marstrand. Blev positivt överraskad av den. Men ändå är det mycket frågetecken kring om jag kan flytta dit. Främst är det förstås ekonomin. Den är dyrare än min nuvarande. På plussidan finns det en hel del däremot: ingen insyn från köket, där är berget och grönska. Går man upp på berget ser man hela Marstrand och havet ända bort till Tjörn!   Nära till havet! Man ser en del av havet från den lilla, men mysiga balkongen. Det finns naturupplevelser utöver det vanliga bara jag går utanför dörren vilket betyder enormt mycket för mig. Det jag kommer att sakna är en liten trädgård. Så här får det tänkas en hel del!   

                  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards