S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2012

Av Margita - 29 mars 2012 20:59

Imorgon kommer flyttgubbarna och jag lämnar Målsryd för Ytterby.

Har räknat mina kartonger till 37 stycken, men jag hade behövt fler.

Men jag ska ju tillbaka några gånger för att städa och då tar jag resten.

Agnes är lite vilsen över röran.

Stackars liten.

Jag tog ut henne på en promenad för en stund sen.

Hennes sista runda i Målsryd.

Hon var verkligen nöjd med promenaden för äntligen vågade hon slänga sig upp i det höga trädet som hon har suktat efter så länge!  

Har funderat en del på hur jag ska minimera stressen för mina katter när jag flyttar.

Jag kommer att stänga in dem i sovrummet medan flyttgubbarna "härjar".

När bara sovrummet är kvar så sätter jag in tjejerna i deras transportburar

och placerar dem i vår bil.

När vi sen kommer fram till Ytterby får de vara instängda i mitt nya sovrum,

så att de får vänja sig i lugn och ro.

När de verkar mogna får de komma ut och utforska sitt nya revir och jag hoppas

att de godkänner lägenheten!   

 Nu vet jag inte när jag kan blogga igen.

Ha det så bra under tiden, 

mina vänner!

Av Margita - 28 mars 2012 09:17

Mina tjejer kan ibland vara riktigt sams.

Bådas favoritplats är toppen på klösträdet.

Oftast ligger de där en och en och då och då uppstår slagsmål om platsen.

Men det händer faktiskt att det ser ut så här.

   

Mina goa tjejer!     

Av Margita - 27 mars 2012 14:01

är det oftast så att de som har lite

är de som oftast får betala mer?!???

Eller, ok, jag ska förklara mig!

När man är sjukskriven så drar försäkringskassan av någon konstig outgrundlig anledning MINDRE skatt än den man EGENTLIGEN ska betala.

Följden blir att man får restskatt på kanske flera tusen.   

Vilket blir VÄLDIGT svårt att betala när man redan har lite pengar.

Till råga på allt.

Betänk detta!

Så gott som alla offentliga och privata inrättningar har betalat porto när de vill att man ska skicka något med posten.

Men ICKE försäkringskassan!!

Jag tycker det är SKANDAL!

Kan tyckas vara småpengar, men det hela blir symboliskt för mig.

Den som redan lite har,

ska minsann ha ännu mindre,

och dessutom BETALA för minsta lilla sak! 

Jag blir ARG!!!   

Av Margita - 27 mars 2012 07:01

TACK för att jag fått lära känna er,

alla goa människor i Målsryd, Aplared och Borås.   

Ett stort tack vill jag också ge till Cramers Blommor i Hillared.

Faktist också mina handläggare på Arbetsförmedlingen och Försäkringskassa.

Min läkare i Dalsjöfors är helt underbar och jag vill också ge en blomma till personalen på Gröna Vägen.

Jag kom hit till denna trakt 2002. 

Visste absolut ingenting om Borås eller Sjuhäradstrakten.

Nu vet jag desto mer och kan säga att Borås är inte alls en sån där tråkig stad som många göteborgare fortfarande felaktigt tror.

På fredag går flyttlasset och jag har inte gjort ett enda besök hos någon för att säga hej då. 

Har helt enkelt inte hunnit.

Min ambition var annars att gå runt till er alla, grannar och vänner i Målsryd.

Ni har varit och är helt underbara! 

Kommer att sakna er, men om ni skulle ha vägarna förbi, ring mig, så bjuder jag på fika!

Kommer också att sakna min lilla trädgård med den underbara utsikten mot bokskogen och bäcken som porlar ikapp med grannens tupp som låter om morgonen.

Lantliv, som jag älskar, det kommer jag att sakna. 

Men!

Nu börjar en ny tid.

Ytterbylivet.

Spännande att se vad det för med sig.   


Av Margita - 23 mars 2012 14:09

  • adressändring gjord
  • el finns från 1 april i nya lägenheten
  • TV, bredband och telefon flyttat
  • badrummet klart om ca 1 vecka (tyvärr inte i tid till första visningen)
  • imorgon kommer min kära syster och då ska vi köra iväg nästan halva mitt bohag till loppis och skroten
  • packat mängder med kartonger, men det finns mer att packa!
  • dragit upp en hel del växter som min syster tar med sig till sin trädgård (så kan jag hämta där sen när jag vill!) Lite grönt måste jag ha på min balkong!
  • kvar att fixa är att ringa om min hemförsäkring
  • och att städa förstås.....

 

Av Margita - 21 mars 2012 07:02

Det kan bli väldigt sporadiskt med inlägg i min blogg från och med nu och kanske hela april.

Lägenheten i Ytterby är tillgänglig från 1 april och nu inser jag att det kanske är det bästa ändå att försöka flytta helt och hållet till det datumet.

Men då faller all min planering med att säga hej då och att flytta långsamt.

Fast jag har ändå tillgång till lägenheten här i Målsryd hela april, för jag hoppas verkligen att jag får den såld till 1 maj!  

Det blir som det blir med det.

Hade en mäklare här igår och han har redan satt igång hela processen och det var då jag insåg att det är nog lika bra att flytta så snart som möjligt.

Jag menar, klösträdet får inte stå kvar på visningen   och då blir mina katter förnärmade så jag lyder dem och håller med om att vi ska fly från denna kaotiska lägenhet så fort vi bara kan.

Men jag måste tillbaka för att städa och säga hej då! 

Kommer att sakna min lilla täppa.   

MEN!

Ska sätta upp mig för en odlingslott i Ytterby!    

Av Margita - 17 mars 2012 15:12

.........då kommer jag att:

  • börja cykla igen
  • träffa min vän A i Uddevalla. Hon bor i Strömstad och vi har kommit fram till att om vi träffas i Uddevalla så blir det halva vägen för oss båda och då tror vi att vi kommer att träffas oftare. Jag vill gärna att vi träffas på Bohusläns museum. Alldeles för längesen jag var där!
  • SAKNA min dotter som bor kvar i Borås. Å andra sidan har jag då båda mina barn på ungefär lika långt avstånd, med mig i mitten!   Min son bor i Strömstad.
  • träffa min gamla vän B i Göteborg mycket oftare. Hon kommer att ta med mig på roliga aktiviteter, det är jag övertygad om.
  • åka ut till havet!! Antingen till Marstrand, Tjuvkil, Rörtången eller Tofta
  • Göra utflykter tillsammans med min syster till Tjörn och Orust. Där finns många trevliga ställen att besöka, som tex: Akvarellmuseet på Tjörn (Skärhamn), olika handelsträdgårdar, som tex den här eller den här.
  • Besöka det här trevliga caféet. Ägarinnan heter Annelie Utter och driver NaturResor

  • promenera till Stora smällen, som ligger precis ovanför där mina föräldrar bor och när jag ändå är där, knackar jag på och hoppas att de bjuder mig på kaffe
  • promenera ner till den gamla kyrkoruinen vid Nordre Älv

och mycket, mycket mer!   

Av Margita - 17 mars 2012 13:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards