S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2014

Av Margita - 31 december 2014 10:55

Jahaja....då har ytterligare ett år gått....


Jisses....kommer jag ihåg vad som hänt under 2014? 

Jo, det gör jag.


Men faktum är att ju äldre man blir desto fortare går tiden, det bara är så av någon anledning.

Kanske för att man ser att tiden framför krymper....  


Ett årtionde är för mig snart som ett enda år. 

Hinner knappt blinka så har årstiderna övergått i varann.


Det gäller verkligen att ta vara på varenda minut, varenda sekund och njuta så långt det går.

Försöka att ta till vara varje dag, så gott det nu går.


Ikväll är jag bjuden på nyårsfest till gamla vänner. Vi blir ett litet gäng som har umgåtts sen tonårstiden. Det är guld värt.


Nu blir det inget mer blogginlägg förrän nästa år,

så jag önskar alla som titar in här, och alla andra också för den delen,


ett riktigt 


GOTT NYTT ÅR!

 

 

Av Margita - 30 december 2014 18:35


Klicka på bilderna så kommer ni till Impecta!

Nu när snart alla helger är över så längtar jag efter att få börja så!   

 

Jag har redan gjort min första beställning för 2015.

Det blev lite fröer från Impecta.

 

Vad sägs om en flikhortensia? 

FLIKHORTENSIAJag tror inte den är så vanlig i odling men jag tycker den är vacker.

Det är en liten buske som blir metern hög ungefär så jag kan med att ha den på min odling. Tror jag ska ha en på balkongen också när jag tänker efter.

 

Får se om jag lyckas få den till att gro.

Men det är många frön i påsen så jag kan misslyckas med många!   

 

Det blev lite andra fröer också i min allra första beställning.

Till exempel de här:

 

Mangold, sorten "Feurio"

MANGOLD 'Feurio'Visst är den vacker?! 

 

Grönkål, sorten "Nero di Toscana" eller Svartkål som den också kallas. Den är urläcker!

GRÖNKÅL 'Nero di Toscana'



Nu stundar de tider då jag kan frossa i frökataloger och på nätet. Jag kan sitta hur länge som helst och titta. Sen går jag igång med papper och penna och försöker lura ut hur den kommande sommaren ska se ut vad gäller växter.

 

Det är så enormt roligt och ger mig jättemycket energi och glädje!



Av Margita - 29 december 2014 22:07

En  nyårspresent!   

 

Jag kan nu erbjuda dig som läser min blogg:


10% på skönhetsprodukter hos headspot.com.

 

Gå bara in på deras hemsida och när du kommer till kassan så skriver du in koden:

 

Annica10


Rabatten gäller hela januari 2015.


Hoppas du hittar något du vill ha! 



Av Margita - 29 december 2014 10:56




Jag älskar tänkvärda ord!   

 

Av Margita - 28 december 2014 20:05

Är lite frånvarande just nu här i bloggen. Skyller på att det varit helger.


Julafton firade vi här hemma hos mig med mina föräldrar, syster och svåger.

Det blev lite god julmat men inga julklappar som jag trott   

Ibland är kommunikationen i vår familj lite komplicerad.   

    

Nåja, det är ju verkligen inte hela världen.


Desserten jag bjöd på var verkligen supergod. Frukt i en lag. 

Recept kommer senare.

 

Julklappar blev det istället på juldan.

Då var vi hos min syster och då var vi lite fler.

Våra föräldrar, min systers båda söner med respektvie och en bror till respektive, ena sonens svärmor, och min dotter och hennes sambo. 


Där körde vi julklappsleken så det stod härliga till. 

Här kan du se lite bilder om du känner för det från min dotters blogg.


Annandan var lugn, gjorde inget speciellt. Behövde vila.

Jag klarar inte av att vara social för länge eller för långa stunder.

Måste få vara ensam ibland.


Så nu närmar det sig nyår....herre min je....vart tar alla år vägen...och i denna fart!

Snart är jag ju 100!       


Nyår firas med gammal vän och det blir säkert trevligt som vanligt!

 

Vad tänker ni göra på nyårsafton?




Av Margita - 26 december 2014 17:00

Har inte berättat för er att jag hälsade på en liten gosig sibirisk kattkull för ett tag sen, eller rättare sagt, två olika kullar.

Först följde jag med Emelie (MissEmmis) till hennes fodervärd när kattungen Jessie från J-kullen flyttade hemifrån. Hon har fått ett hem i Småland. 


 Jessie.

  Janis

 Lite fler bilder från MissEmmis J-kull. Kommer inte riktigt ihåg vilka de är på bilderna...men de är så fina allihopa.       

Här är det i alla fall Julian till vänster och han är sååååå mysig. Hade jag kunnat hade han fått följa med mig hem!   

Mamma till kullen, "min" S* Senga's Caleana Caelyn vakar över sina små. 

 

När vi alla sagt farväl till den första kattungen som flyttade hemifrån ur J-kullen så var det dags för nästa kattungegos. Denna gång hemma hos Emelie och hennes K-kull.

Vilka ljuvliga kattungar! Tre stycken och här är jag också inblandad på så vis att mamman till denna kull, La Minelle, är dotter till en kattunge från min Blossomkull, Brown Betty.


Här är vackra La Minelle, mamma till MissEmmis K-kull.

 


Jag blev extra förtjust i Kajsa och hon hade också fått följa med mig hem om det inte varit för diverse begränsningar i mitt liv.   Men hon är så god och söt och jag ville bara hålla henne hela tiden.


Här är Kajsa och jag.

 

 

Kajsa stannar i avel och det är ju jätteroligt för mig eftersom "mina" linjer därmed går vidare och tänk om jag nån dag kan ta upp tråden och börja med avel igen?!? Man vet aldrig....  


Här är La Minelle med sina tre kattungar.   

Pappa till dessa bägge kullar är S* Sibir's Maxim, en otroligt mysig kattherre! 

Visst är han en snygg tomte?!

 

Hemma hos MissEmmis finns också en hona som ska få träffa en tjusig kille till våren. Hon heter

Helga och är en otroligt social och kärleksfull katt. Hon spinner högt och vill hälsa och gosa med alla. Snygg är hon också med sina vackra örontofsar.

 

Filmade henne när hon myste med sin matte. 


 


Av Margita - 24 december 2014 08:45

En riktigt god jul önskar jag alla kära bloggläsare!   


Av Margita - 23 december 2014 21:45

Min sibiriska katt Agnes och jag önskar alla våra läsare


en riktigt 


GOD JUL!

 

 

 

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards