S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2010

Av Margita - 31 oktober 2010 18:42

Tack till alla trevliga människor som var med på mötet i Göteborg hos Ann-Katrin - och TACK domare Eivor Andersson för en mycket givande och intressant kväll.   

Vi pratade rasstandard utifrån Ann-Katrins och delvis min kull. Eivor hade också mycket annan information och kunskap som hon delade med sig av. 

En sak blir bara tydligare: det här med avel är en hel vetenskap och att bedriva avel så att man föder upp kattungar nära sitt ideal kräver mycket kunskap och erfarenhet. Det finns förvisso en rasstandard för den sibiriska katten men vi tolkar ju alla standarden utifrån våra egna referenser. 

Sen icke att förglömma hälsa och temperament som två väldigt viktiga komponenter att jobba utifrån.   

Jag ser fram mot fler liknande träffar. Är det något ämne som ni vill vi ska ta upp, så mejla mig gärna! 

   å

Av Margita - 29 oktober 2010 20:45

Matte! Jag drar! Nu har de där värstingarna varit här för länge tycker jag. Jag har faktiskt varit så snäll jag orkat, men nu når jag snart gränsen. Så se till att de snart försvinner de där små råttorna som springer omkring och tror de äger huset! 

 

   

Äsch, jag drar nu! Kommer tillbaka om två veckor ungefär. 

Av Margita - 29 oktober 2010 18:14

...ja, det får jag göra nu eller rättare sagt när värstingarna sover. När de är vakna är det lögn att sitta vid datorn, de vill vara nära mig hela tiden och det är jättekul att sabba vad jag skriver!   

Men oj, så mysigt det är! De söker kontakt nu hela tiden och det är klart att ibland kan jag bli lite snurrig, för man får se sig för både fram och bak.   

Alla tycker nu det är mysigt att sitta i famnen eller i knät, det är bara tiden som skiljer dem åt. Aslan och Arash somnade i min famn igår. Ojojoj! Huvaligen vad jag kommer att sakna detta! 

Men - vis som jag är - hehe   -  allt har sin tid, eller hur? Nu är det kattungarnas tid, sen är det faktiskt dags att uppmärksamma Agnes, Algot och Alice igen! Det förtjänar dem. Jag tycker de har varit väldigt tålmodiga med ungarna! Heja A, A, och A!!!   

Det går bra att surfa när killarna sover......

    

Av Margita - 28 oktober 2010 21:58

Amishais matte Jenny har en blogg där vi kan följa Amishai som ska heta Heike.

Titta här vilket fint klösträd som väntar på honom! 

Av Margita - 28 oktober 2010 17:43

Vi kommer att ha möte hemma hos Ann-Katrin (Laghamras) nu på lördag kl 19.00

Iris (Irinas) har lyckats få tag på en domare, Eivor Andersson, som ska titta på Ann-Katrins kull och berätta lite för oss hur en domare bedömer en sibirisk katt.

Ska bli riktigt roligt. Om det är någon mer uppfödare som läser det här nu som jag inte mejlat, så är du välkommen. Ring mig gärna först så vi vet hur många som kommer! Tel till mig: 033-249704

Av Margita - 28 oktober 2010 17:18

Spännande det där med hur kattungarna har sina egna personligheter. Ganska snabbt visar de vilka de är.

Aron har alltid varit först med nya saker. Han är framåt och tuff, men kan också vara en riktig gosegris som älskar att bli klappad. Då spinner han högt och mår gott. 

Arash är som en liten kameolont. Med det menar jag att han finns med överallt utan att synas på något konstigt sätt. Han är allt; tuff, nyfiken, vild, lugn och framför allt spinner han som en traktor. Igår låg han i mitt knä och bara njöt. Det gjorde jag med kan jag säga.   

Amishai är gosegrisen nummer ett. Han följer mig som en skugga och vill ofta vara i knät. En rejäl knäkatt helt enkelt. Jag kan hantera honom nästan hur som helst, han bara gosar sig.   

Aram är den lugnaste av dem alla. Men lek och bus finns förstås i honom också. Nyfikenhet har han också, men han är den som är mest försiktig av alla killarna, vilket i naturen är riktigt bra.

Och så är det Aslan då. Han är också lite av en "allroundkille" som Arash. Han är otroligt charmig med sina, som jag tycker, vackra ögon. 

Spännande att se hur dessa killar utvecklas när de flyttat till sina nya hem. Det börjar närma sig nu.   Två veckor kvar....

  



Av Margita - 27 oktober 2010 22:44

Ni skulle ha sett oss i aktion när vi försökte fånga busfrönas uppmärksamhet! Haha....vi såg väl inte kloka ut antar jag. Till slut blev ändå killarna så förvånade över hur vi såg ut och hur vi lät så jag fick faktiskt två bilder där alla är samlade! Puh....  

     

Gullepojkarna! Snart bara 2 veckor kvar!   

Av Margita - 27 oktober 2010 12:38

Igår somnade Aram så här vid vattenautomaten   

  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards