S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2011

Av Margita - 31 december 2011 17:56

Nyårsafton.

Då får det bli något gott att äta.

Även om jag äter ensam så tycker jag det är viktigt att äta bra och inte för mycket.

Så idag blev det detta:




Potatis- och palsternacksmos, wokade asiatiska grönsaker med lök och tomater, en lövbiff och lite salladsblad.

Gott var det!

Till efterrätt tar jag lite glass smaksatt med apelsin och choklad.

Mums.

  

Av Margita - 31 december 2011 17:41

Mina katter tycker inte om när det smäller.

Inte jag heller.  

Visst,

det kan vara fascinerande att titta på,

men ljudet  gör mig nervös.

Varför inte börja använda dessa fina ballonger istället?


Av Margita - 31 december 2011 10:19

Vad brukar ni göra på nyårsafton?

Själv har jag firat denna afton på lite olika sätt.

Faktum är att jag inte känner något speciellt för denna dag.

Lite smällare och raketer, 

som jag inte alls gillar, 

blir lika rädd som djuren.  

Jag kommer i alla fall att äta god mat

och njuta av den.

Önskar er alla en underbar nyårsafton

och ett riktigt

Gott Nytt År! 


 





Av Margita - 30 december 2011 18:58

Det känns lite som att mitt katteri ligger på is just nu.

Fast egentligen gör det ju inte det.

En kull planeras till hösten.

Men.

Jag sörjer fortfarande att jag inte kommer att få en kull med Agnes.

Söta, goa, fina Agnes.

Nåja, det viktigaste är ju ändå att hon mår bra.

Fast just nu är det som om hon känner på sig att det snart blir veterinärbesök.

Hon löper och löper.........och löper!  

Högst två dagars mellanrum.

Tycker så synd om henne.

Men snart blir det lugn och ro för henne.

Fast matte är orolig.

Operation.

Hjälp!  


Agnes är stolt extramamma åt Blossomkullen.       

Av Margita - 30 december 2011 10:00

Halleluja för Youtube!

Här kan jag hitta mina kära gamla idoler,

The Beatles!

Ojojoj, vad jag älskade dem!

Kommer ihåg att de var på TV nån gång på 60-talet 

och jag satt framför tvn och...

skrek  

Paul var den jag älskade mest,

åtminstone när jag var yngre.

Sen blev jag mer förtjust i John,

gillade alla hans tokerier ihop med Yoko Ono.

Beatles första film,

"A hard day´s night" var så gott som den första film jag såg på bio.

Den allra första var "Nils Holgerssons underbara resa".

Så gammal är jag!  


  







Av Margita - 29 december 2011 17:47

Hoho

Vad roligt!!

Titta vad jag kan göra!


 

Av Margita - 29 december 2011 13:47

.........det är vad som händer just nu här i Sjuhäradsbygden.

Tittar ibland in på Strömstads hemsida och klickar på webbkameran för att få se lite av min förra hemstad.

Gjorde så precis och får se detta underbara.

Det är bara vid kusten det kan se så ut.

Vilket underbart färgspel!   

Strömstad - en stad jag saknar.

Men jag kommer nog aldrig att bo där mer.

Besöka däremot.

Ofta.

Min son bor kvar där och en av mina allra bästa vänner och en del andra vänner också för den delen!

Jag har faktiskt inte varit i Strömstad sen våren 2007

och det beror på min ångest.  

Men nu har jag satt ett mål,

tillsammans med 

min vän,

Vi ska träffas i Uddevalla till våren.

Det blir halva vägen för var och en av oss!    

Av Margita - 29 december 2011 08:07

Att blogga är roligt tycker jag.

Jag har alltid skrivit en del för mig själv,

och haft brevvänner när jag var ung.

Utvecklingen vad gäller att blogga är enorm.

Man kan fundera över vad det gör med oss människor.

För egen del tror jag det till största delen bara är positivt.

Det blir som en ständig ström av tankar och åsikter som vem som helst kan läsa.

Så länge inte staten stänger ner sajten förstås,

som tydligen görs i vissa länder.

Att vi människor har fått ett sätt att föra ut våra åsikter helt öppet är en konsekvens av att blogga.

Ett annat fenomen som dyker upp är att företagen vill ha draghjälp av bloggare.

Det finns sajter som erbjuder tjänster för både företag och bloggare.

Vilket innebär att man kan tjäna pengar på att blogga.

Visst är det fascinerande, 

det här med att blogga?


Varför bloggar just du?



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards