S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juni 2011

Av Margita - 30 juni 2011 20:58

Jag vet, det är väldigt mörkt och jag ska satsa på att göra en bättre film, men till dess kan ni få se denna lilla provfilm.


 

Av Margita - 30 juni 2011 17:32

Jag har hittat en förklaring.

Då ska det vara Punjabi som talas i delstaten Punjab i Indien och i Punjab i Pakistan.

Där betyder Bolo Bolo ungefär: "berätta berätta"

Läs här 

Av Margita - 30 juni 2011 16:06

Hihi, jag har upptäckt att "bolo bolo" betyder något i asiatiska länder.....men vad har jag inte lyckats klura ut. Kanske något i stil med "lyssna, jag har något att berätta". Är det någon därute som vet vad "bolo bolo" betyder?

Hittade olika vidoer på Youtube med sångtiteln "Bolo Bolo". 

Här är den första varianten, min egen favorit:


och här är en annan. Denna sång finns i många olika varianter i många länder i Asien. Inte min favorit direkt....

men charmig!  

 

Av Margita - 30 juni 2011 11:13

Alice har inte gjort något mer försök att flytta ungarna men snart set ungarna själva till att det sker. De är väldigt rörliga just nu och rör sig från den ena änden av bolådan till den andra i rask takt.  

Jag har gjort iordning kattungehagen och hoppas att Alice tycker att det är helt ok att bo där med sina småttingar.

Agnes har provbott och jag tyckte precis hon sa att här vill jag bo med mina små till hösten!  

      

Av Margita - 29 juni 2011 15:00

av fina Jenny, för ganska länge sen nu, förlåt Jenny.  

Stort Tack för denna söta kram-award! 

 


   Du ska krama den första personen du träffar efter att ha läst detta!


  Sedan en lista på 10 bra saker om dig och lägg ut i bloggen.


  Skicka kramen vidare till tre vänner.


Ok, detta blir svårt men jag gör ett försök.


  1. Jag är bra på att lyssna
  2. Jag är en bra mamma
  3. Jag kan mycket om trädgård
  4. Jag är bra på att få människor att känna sig värdefulla
  5. Jag är bra på att tackla min panikångest
  6. Jag är duktig på att ha ganska rörigt hemma  
  7. Jag inbillar mig att jag är ganska så allmänbildad
  8. Jag är bra på engelska (har bott i USA i 20-årsåldern)
  9. Jag är bra på att uppskatta vardagen och "små" saker
  10. Jag är bra på att skratt ofta och mycket! 

Denna award skickar jag vidare till:


Ellen - min kära dotter, som bloggar i perioder, med fina foton

Bellan - bloggare som skriver om sin vardag med en son som har

diagnosen autism/adhd. Du är värd en kram!!

Villa Solgården - en vacker blogg om trädgård och inredning

Av Margita - 29 juni 2011 13:38

Alla tre ungar har nu öppnat sina ögon och det är så spännande att få möta deras blick. Fast än så länge ser de inte så bra, det dröjer ytterligare några dagar, men sen kommer de att sitta och vagga fram och tillbaka och titta storögt på deras nya värld och då ser de ju bara för söta ut!! 

Tänk om jag kunde filma det.....men det blir för mörkt.  

Av Margita - 28 juni 2011 18:10

Det lutar åt att Agnes paras tidigare än vad jag tänkt mig, kanske redan i slutet av augusti.

Orsaken är att jag vill använda Senga's Alija Aram som far till kullen och han har blivit något jobbig att hålla fertil.

Dessutom blir Agnes 3 år 19 juli och man bör inte vänta för länge med att låta en katthona få sin första kull. 

Det enda jag kan känna är lite "problematiskt" är att jag får fira julen själv, visserligen med kattungar men ändå  

Trots det ser jag fram mot en parning mellan Agnes och Sesam! Tror det kan bli jättefina ungar, både i utseende och temperament.


Tuwas Meow Stiltje + Senga's Alija Aram = S  

                

Av Margita - 28 juni 2011 10:42

Jag ligger lite lågt med bilder just nu eftersom kattungarna håller på att öppna sina ögon. Då är blixtar inget bra att mötas av!  

Kan inte heller fota dem någon annanstans utan att Alice är efter och tar tag i nackskinnet på dem! Duktig mamma är hon!

Ni får helt enkelt hålla er till tåls nån vecka eller så, men sen lovar jag att det kommer att bli mycket bilder!!  

Alice har förresten precis som med förra kullen börjat att flytta dem till vardagsrummet. In under soffan, som inte matte tycker är speciellt bra. Nu fick jag i alla fall tillfälligt tillbaka familjen till bolådan. Sen ska vi se om jag kan locka med den nya fina kattungehagen. 

Inte klokt vad fort kattungar växer!! 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards