S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under april 2013

Av Margita - 30 april 2013 13:07

Helt sjukt nöjd är jag!!

Detta regnställ fyndade jag på rea hos Outnorth.

Det ingår i det där hemliga som jag ännu inte tänker berätta om! 

 

Av Margita - 29 april 2013 12:09

Nä men, vilken dag.   Har tvättat hela förmiddan och snart får jag väl äta något. 

Ute regnar och BLÅSER det. Trist väder helt enkelt. Hade egentligen tänkt mig att åka in till loppisen men jag får ingen lust i detta väder.


Ska nog fortsätta leta efter något bra tyg att skydda mina soffor mot klösfingriga kattklor!   

De har aldrig klöst på några möbler förut men efter flytten hit till Ytterby så är det som att det måste visas för varann vilka revir de har. 


Igår var jag iväg till odlingen igen och det är så SKÖNT att få använda kroppen rejält. Gräva, plocka ogräs, böja sig ner, stå upp, planera, vila och bara vara! Helt underbart! Det är terapi för själen.   

Och faktiskt också blir jag gladare dagen efter och piggare! 


Jag har förberett lite fler odlingsbäddar nu. Nja, snarare rabatter kanske. Jag tänker blanda både grönsaker och blommor ganska så fritt. 

När det gäller växtvalet så är jag mycket för växter som bin och humlor gillar. Föredrar också gamla sorter som kan bevaras. Letar just nu efter åbrodd   

att köpa över nätet men det verkar hopplöst. 

Kanske jag hittar växten på lokala växtmarknaden i Kungälv som är snart.

Hoppas ni har en bra dag även om det kanske regnar och blåser hos er också.

PS Hemligheten filas det på!!!   



Av Margita - 28 april 2013 19:31

Det är troligt att det är något väldigt spännande på gång här!! 

Men jag vågar inte berätta om det än. 

Ni får helt enkelt vänta!     

Av Margita - 27 april 2013 09:30

vill jag ha.

En lättskött, vänlig, tålig hund som inte blir sur om den inte får timslånga promenader varje dag utan är nöjd med mitt sällskap och kortare promenader!

 

Googlade på "hundar för äldre" och fick en lista med de mest lättskötta och vänliga raserna. Bland dem fanns en ras jag aldrig stött på förut och den föll jag naturligtvis för direkt! Typiskt, för den finns inte i Sverige än.

 

Den heter American Eskimo Dog och är från början en tysk spets med inblandning av en hel massa andra raser verkar det som. 

 

Klicka här för att läsa mer om rasen.


Av Margita - 26 april 2013 22:51

Idag har jag satt lite gul lök, sått morötter och persilja.

Samt ordnat en kompost.

Imorgon blir det mer av härligheten!

Jag njuter av att vara på den lilla odlingen, det finns inget bättre för mig än att hålla på där. 


Fiberduken skyddar mot stark vårsol, insekter och gör att det blir ett lite varmare klimat.

  J


Komposten har fått sin plats. 

 

I bakgrunden har jag börjat gräva ut för en liten större bit att sitta och fika vid. Minst lika viktigt som att ha grönsaker och blommor!   



Av Margita - 26 april 2013 11:54

Den här unga gojan är ju bara så söt!   


Av Margita - 25 april 2013 21:30

Jag har en vän från Målsryd som har 3 fina papegojor. Vackra är dem och konster kan de också göra. Rebecka har en egen firma som heter Parrotmusic. Titta gärna in på hennes hemsida.


Här är det stora fina Felix som visar sina vackra vingar. 


 



Av Margita - 25 april 2013 09:53

Idag har jag vaknat upp till, bokstavligt talat, helt  nya ögon!! Jag kan se igen!! Ha! 

Men hoppsan......har det varit sååå smutsigt i hörnen i min lägenhet?!?   

En längre tid har jag gått och känt mig lite tung i huvudet och jag har försökt fokusera men det har inte hjälpt. Till slut har jag insett att det är säkert nya glasögon som behövs. Men bevare mig väl, de kostar ju skjortan, så jag har låtsats att jag ser bra ändå.   

Hmmm....dumt kanske, men lite billigare. 

Tur att jag gjorde så för igår kväll när jag flyttade om lite grejer i lådorna (fast jag inbillade mig att jag rensade) så hittade jag ett glasögonfodral och däri ligger mina gamla glasögon. 

Jag satte dem på näsan och - vips! - jag kunde se igen!! 

Tänk så billigt och bra! Återanvändning på högsta nivå! 

Intresseant, för jag tror att de här nygamla glasen är ett snäpp mindre i styrka, alltså måste min syn ha förändrats framåt eller hur man nu ska uttrycka sig?!   

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards