S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2010

Av Margita - 15 oktober 2010 18:34

Nästa öppet hus tänker jag ha helgen 23 och 24 oktober kl 14-16.

Ni kan komma antingen på lördag eller söndag. 

Ni är så välkomna då!

Av Margita - 15 oktober 2010 18:28

Nu får du lägga av med det där dumma bloggandet. Du gör ju aldrig annat och när du inte bloggar är du bara med de där dumma småglinen. Usch, jag flyttar hemifrån snart!    En ganska arg Agnes.

  

Av Margita - 15 oktober 2010 18:21

Matvraket nummer ett i denna kull är Amishai! Han slänger sig över allt som serveras och äter som om han svultit i flera dar!   All slags mat slinker ner och tydligen vill han nu lära sig att laga sin egen mat! 

    

Av Margita - 15 oktober 2010 17:17

Pga ändrade omständigheter är nu Aslan till salu igen! 

Han är en framåt kille, den mörkaste i kullen vad gäller färg. Det var också han som öppnade sina ögon sist av alla och ganska sent och jag tycker hans ögon är så bedårande. En liten charmig kille! 

Jag vill också hitta ett hem! 

      

        

Av Margita - 15 oktober 2010 10:28

En del av er undrar hur mycket Alijakullens föräldrar väger nu.

Jag vägde Alice igår och med reservation för en dålig våg så väger Alice nu 3 kg. Jasper vägde 5 kg när han träffade sina damer. 

Nu är ju varken Alice eller Jasper färdigvuxna så de kommer att väga mer framöver. 

Min Algot t.ex som är 2½ år nu, han väger omkring 7 kg.

Av Margita - 14 oktober 2010 21:45

Har fått önskemål att visa bilder på Alija-kullens far och mor vilket jag gör väldigt gärna. Jag börjar med kullens far.

Han heter Haknäsans Twilight Jasper och föddes våren 2009 i Uppsala. 

Föräldrar till Jasper är:

Far: Amiliisibirs Yury Zjivago

  

Mor: Zaribs Zita

  

Jasper har två systrar och tre bröder. Alla mycket fina! 

Här har vi Jasper som liten:

  

  

Här är han något äldre:

           

    

Detta är vad jag har att bjuda på idag. Fler bilder på Jasper blir det imorgon och jag fortsätter sen med bilder från Alices bebisperiod.   

Förresten, tycker ni som jag att Alija-kullen är väldigt lik sin pappa? Ok, ni har ju inte sett bebisbilder på Alice än....men ändå?!   


Av Margita - 14 oktober 2010 15:42

Fina, fina Agnes är född i Floda, hos Tuwas Meow. Floda ligger någon mil norr om Göteborg. Dit styrde jag kosan sensommaren 2008 för att titta på lilla Stiltje som hon då hette. Jag var ute efter en avelshona och jag föll pladask för denna charmiga goa tjej. Hon satte sig i mitt knä och somnade där. Förstår ni om jag var såld? Kommer inte riktigt ihåg hur gammal hon var när vi tittade på henne men jag tror det var runt 8-9 veckor. Veckorna därefter innan vi kunde hämta hem henne var såååå lååååånga!!   Nu har redan madam varit hos oss i över 2 år! Det är inte klokt! Agnes får vänta med att bli mamma eftersom oturligt nog hennes pappa blev sjuk året efter att jag köpt henne. Så är det med avel. Man planerar och tänker och hoppas och så kan någonting hända som stjälper alltihop. Att hennes pappa blev sjuk betyder att jag väntar tills Agnes är 3 år, sen scannar jag hennes hjärta och är det då friskt, så letar jag hanne till henne. 

Hon är en mycket bra avelshona. Helt rätt temperament och fint sibirutseende. Jag tror också hon kommer att bli en riktig superbra mamma precis som Alice är.

Här är lite bilder från Agnes barndom.

Nyfödd

  3-4 veckor

   

Äldre.....

     

Runt 12-13 veckor

   

Stiltje/Agnes hos vackra mamma Oksana. Visst är de lika?

   

Av Margita - 14 oktober 2010 10:34

Jag fick en kommentar om en önskan att lägga in bilder på Agnes som liten. Det kommer. Jag lovar! Har så många bilder att välja på....  Hav tålamod!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards