S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2012

Av Margita - 16 mars 2012 16:30

Så här står det på Förbos hemsida om det hus jag ska flytta in i (Förbo är det företag som hyr ut 

lägenheter i Ytterby, och på andra ställen):


"På Vidkärrsvägen ligger de äldre husen, det är fem hus byggda på 60-talet. Alla lägenheter har balkong, antingen en traditionell eller en fransk. På Vidkärrsvägen bor många äldre och där trivs man och bor kvar länge."


Verkar väl lovande?!   

 

Av Margita - 16 mars 2012 11:17

På måndag skriver jag kontrakt på lägenheten i Ytterby!

Från 1 april har jag tillgång till lägenheten och lägenheten i Målsryd

blir tillgänglig 1 maj,

så jag kommer att ha tid att flytta utan någon större stress,

vilket känns bra.

Kommer nog att sova över en del i Ytterby redan från 1 april,

ska bli skönt att slippa alla hantverkare!  

Förlåt mig, ni gör ett bra jobb, men jag vet att ni förstår!  

Jag är riktigt nöjd eftersom jag fått ihop ganska så mycket som

jag skänker till Röda Korset.

Men ändå blir det saker över, en hel del.... 

som jag faktiskt vill ha med mig!

När jag flyttat färdigt ska jag börja cykla igen!

Har saknat det så mycket.

Tycker inte att jag hittar bra cykelvägar här, antingen är det trafik

eller så är det inga vägar som lockar mig.

Nix pix, sen kommer jag bland annat att cykla hit!  

Klicka på bilden så kommer ni till en blogg där bloggerskan 

gjort samma sak som jag planerar.

    

Av Margita - 15 mars 2012 16:07


Kunde inte låta bli att vara med i denna tävling som jag såg inne hos MissVivis blogg.




Rösta på mitt bidragi Jotex tävling "Designa ett rum"!

Av Margita - 15 mars 2012 12:39

Stackars Agnes!

Hon verkar påverkad av allt som pågår här just nu.

Renovering av mitt och grannars badrum, med allt

vad det innebär:

högljudda borrningar, slag och folk som springer ut och in i lägenheten.

Ljuden kommer just nu från två håll!  

Inte nog med det.

matte verkar också vara rätt så frånvarande,

hon packar och packar och nu är det kartonger överallt.

Det ser verkligen inte ut som det brukar göra!

Och balkongen är no, no!  

Där ska jag snart ta bort nätet och för övrigt ligger halva

badrummet därute.

Alice verkar inte bry sig eftersom hon kommit igång

med att löpa igen, och det med besked!

Men snart, mina små pälsklingar, då gosar vi in oss

i den nya lägenheten!   


 

Av Margita - 14 mars 2012 18:34

Ni har väl läst nyheten om studien som gjorts om köttätare?

Läs här! 

Nu gäller detta rött kött, så kyckling, kalkon och fisk är ok.

Det finns många olika orsaker till att välja bort kött,

själv väljer jag att äta mindre och mindre av det.

Under en vanlig vecka äter jag inget kött alls,

i så fall kyckling eller fisk och mest blir det bönor och linser.

I sanningens namn ska sägas att det från början mest var för att jag

helt enkelt inte har råd, kött är för dyrt.

Men sen tycker jag att det känns nyttigare att äta mycket 

bönor, linser, rotfrukter och grönsaker.

Det känns helt enkelt fräscht. 

Under min ungdom var jag ett tag vegetarian och jag kommer ihåg att jag kände mig väldigt lätt, inte alls så tung som man kan känna sig när man ätit en bit kött.

Jag har en favoriträtt som är väldigt enkel att laga till:

en burk sardiner steks ihop med blandade grönsaker, gott, gott! 




Av Margita - 14 mars 2012 08:27

Ja, då är det dags att börja packa, slänga och sälja för fulla muggar!

I ärlighetens namn har jag redan börjat sälja och slänga, det gjorde jag för längesen, 

men nu får jag lägga i en växel vad gäller det.

Packa började jag också med - jag tänkte lite ödesmättat, att, om jag börjar packa så får jag säkert lägenheten!   Det gick ju vägen! 

Nu är min lägenhet full av packade kartonger, några tar jag med mig

och några hämtar Röda korset i Borås.

Några står det Tradera på och jag fortsätter sälja där.

Det har ju faktiskt gett bra utdelning den senaste tiden. 

Jag flyttar in i min nya lägenhet i Ytterby den 1 maj

och hoppas få sålt min lägenhet här tills dess.

Har satt ut annons på Blocket och har redan haft två visningar

så vi får se hur det går. 

Här är länken till Blocket.


Av Margita - 12 mars 2012 14:53

Oj, oj, oj säger jag bara.

Vilken helg!

Åkte iväg till Ytterby för att fira min 60-årsdag med familjen,

trodde jag!

Istället möts jag i dörren av en hel hoper människor,

några av mina allra käraste familjemedlemmar och vänner!

Min kära son (som jag inte träffat på länge) och hans sambo var där och tre av mina allra bästa vänner.  Den ena har jag inte sett på länge, eftersom hon bor i Strömstad (och dit har jag ännu inte orkat åka).

Så var det förstås min favoritkusin och hennes man och min härliga dotter med sambo och hans familj.

Jag blev verkligen överrumplad och så in i nordens glad och lycklig att tårarna föll och jag började skratta, och jag tror jag skrattade av glädje hela kvällen.

Det var den bästa födelsedag jag nånsin haft.

Och vilka presenter jag fick!

Upplevelser väntar mig: biobesök, spa, resa till Nordkoster och restaurangbesök! 

På toppen av allt detta fick jag idag veta att jag får lägenheten i Ytterby!!

Jag är så glad så det är inte klokt!

Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv.

Ytterbylivet!  

Här kommer jag att bo, ni ser huset till höger på bilden, men min uppgång syns inte.

Till vänster är Ytterbyskolan som jag inte kommer att störas av eftersom det är baksidan som jag ser från min lägenhet. Ytterby kyrka syns också.

 

Huset ser inte så roligt ut utvärtes, men lägenheten är otroligt charmig, byggd 1963.

Den är retro och med det väldigt modern, med urfin glasdörr och parkett i vardagsrummet.  

Damen som bodde där innan har skött den som en liten bebis, den ser ny och fräsch ut!

  Nu ska jag "bara" få sålt min lägenhet här också. Det är inflyttning redan den 1 april!   




Av Margita - 9 mars 2012 17:57

Imorgon blir det Ytterby igen. Denna gång för att fira mig ordentligt kan jag tänka.  

Vi får väl se vad min kära familj har hittat på.

Pengar har jag redan fått av mina kära föräldrar (lite ledsamt att jag aldrig kan ge mina barn något liknande, men det är en annan historia)

och frågan är vad jag ska använda pengarna till.

Spara en del vill jag nog göra.

Sen funderar jag på något till katterna eller kanske någon slags odlingskruka till balkong,

om jag får lägenheten!  

Det finns så bra krukor till balkong numer, eller snarare lådor, som är självbevattnande.

En sån skulle vara super att ha!

Kanske denna?

Klicka på bilden så kommer du till bildens hemsida.

   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards