S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

En liten berättelse innan läggdags....

Av Margita - 13 april 2010 22:46

Följande hände igår kväll, när mörkret lagt sig:

Jag sitter inne i köket och får för mig att titta till kattjejerna som är ute på balkongen. Agnes är där, men Alice ser jag ingenstans. Så får jag se att grinden från balkongen ner till trädgården står öppen   

Nu förstår jag varför Agnes sträcker på sig och kikar ut i natten.....Alice är därnere på gräsmattan   .  Eftersom det inte finns något ljus över trappan och jag har åldersseende (läs: ser ingenting i mörker) så måste jag springa runt andra vägen. Då möter jag Alice på väg bort från huset - vilka himla tur att jag gick ut just då! Som tur är, blir Alice rädd när hon ser mig, och springer tillbaka mot min lägenhet. Men hon söker skydd på grannens balkong. Jag pockar och lockar, men hon vill inte bli infångad. Försöker närma mig försiktigt, men Alice är som en ål, dessutom snabb.

Men så springer hon ut på mitt balkongräcke och jag följer efter i hopp om att få in henne via grinden. Det vill inte lyckas, hon undviker mig, så jag går in för att hämta godis och en vippa (nåt måste jag ju hitta på   ). När jag kommer tillbaka, vem kommer då emot mig, jo, ni har redan gissat rätt - Alice.

Detta var inte helt oväntat. Vi har sett att Alice är väldigt försigkommen. Hon vet hur vi öppnar dörrar och grinden. Hon hoppar upp mot dörrvredet och hänger sig där. Går inte dörren upp så hoppar hon upp mot vredet gång på gång. Envis som synden. Men nu är jag lite nervös när de är ute på balkongen. Jag tittar till dem hela tiden. Måste försöka ordna det mer kattsäkert.

Alice fick sig i alla fall ett litet äventyr, men detta får inte hända igen. Inte nu när hon är fertil och ropar efter hannar mest hela tiden   

      Fina, fina Alice, du ska snart få träffa din hanne!   

 
 
Vivi

Vivi

14 april 2010 08:54

Oj jisses! Jag hade haft hjärtat i halsgropen, jag blev ju hypernervös bara av att Angelique stack ut huvudet genom altandörren för ngn dag sedan (matte hade tydligen inte stängt den tillräckligt bra :O )
Sicken tur att du fick tag på henne, inte lätt att ha en utbrytardrottning hemma :P

Jo, jag äter alltid bröd på morgonen, men framför allt på tok för mycket pasta, tror min mage och jag själv kommer må bättre av att minska ned den biten!

http://www.missvivis.se

 
Ida

Ida

14 april 2010 17:22

Tack för ditt inlägg! Det värmde.
Mysig blogg du har med alla katterna!
kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

14 april 2010 18:50

Tack! :D
Ja du får gärna länka...:D
kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

16 april 2010 19:51

Ett tips är att sätta hönsnät innanför det andra nätet. Det kan de inte ta sig igenom.

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards