S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Kattungarnas status

Av Margita - 27 augusti 2010 13:27

Tror inte det blir några problem att få kattungarna sålda! 

Jag får mejl och telefonsamtal så nu måste jag inrätta ett system så jag vet vilka jag pratat med och vad jag sagt till dem. 

Känns lite konstigt. Ungarna är knappt en vecka och redan ringer det folk som är intresserade! Fast det är ju toppen förstås! Jag ska ju inte behålla dem     

Men det får gå några veckor till så jag kan se hur ungarna utvecklas. Kanske någon kattunge passar till avel/utställning och då letar jag efter köpare som är intresserade av det. Sen kanske jag trots allt vill behålla en själv men då får det bli fodervärd. Men det måste jag i så fall tänka igenom riktigt noga först.

För övrigt har jag precis vägt de små krabaterna och de går upp i vikt precis som de ska och är så duktiga på att snutta tutte.   

Men det blir ett himla liv när jag ska väga dem. Både Alice och Agnes rycker ut och försöker rädda ungarna från att bli kidnappade av mig. Jag måste nämligen ut i ljuset i köket för att ha en chans att se vilken kattunge jag väger.   

Agnes blev så orolig så hon tog tag i kattungens nackskinn när den låg på vågen och skulle sätta iväg bort nånstans.   

Usch vad matte är elak ibland.

 
 
Ingen bild

Inga-Lill Olsson

27 augusti 2010 16:19

HESJAN
Vill bara säga ett stort grattis. Åter igen en fin kull i vår region som har födds. Oj då redan fått de tingande. Tänk att det har födds snart 25 sibbar inom området rekord måste det väl vara här på så kort tid. Kanske blir det en hane kvar för avel som jag kanske kan använda nästa år:) Vågar inte satsa i år då ni andra har hunnit före och norpat alla köparna.:)

Kanske vi får se dem om någon månad eller så. Försök då att locka dit Pia också samtidigt:) Ha de så gott och lycka till med sötnosarna.

Inga-Lill Olsson, Uddevalla fast vi bor på landet
Silveråsen
www.ljubassibiriskkatt.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards