S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juni 2012

Av Margita - 8 juni 2012 13:58

Jag är testhem för Sibirisk katt. Man kan alltså komma till mig om man är allergisk för att testa sin allergi. Väldigt många tål den sibiriska katten. Så är du intresserad av att köpa katt men är allergisk så kan du komma till mig för att testa.

Testet går till så att du kommer hit och är här drygt en timma. Du får möjlighet att klappa och gosa med mina katter samt att du är i en miljö med mycket katthår.   Sen får du också med dig litet päls hem som du kan sniffa på hur mycket som helst. 

Min erfarenhet är att ungefär hälften av de allergiker som varit här och testat tål mina katter. Utav den andra hälften är det många som får symptom men alls inte lika starkt som för andra katter. Resten får tyvärr en reaktion. Vanligast är att ögonen blir röda och börjar klia och att man blir snuvig.

Eftersom jag har en dräktig katt hemma nu så vill jag att hon ska få lugn och ro innan förlossningen så jag tar tyvärr inte emot testbesök efter den 15 juni. Men när kullen är född och är ca 5-6 veckor tar jag emot testbesök igen. 

Så välkomna ni som vill testa!  









Den sibiriska katten, en underbart vacker ras! 




Tuwas Meow Stiltje

 


Senga's Alija Amishai


Senga's Blossom Brown Betty

Akilias Ragnarök

    

Av Margita - 5 juni 2012 16:29

Nu har jag skaffat mig en vassmatta som inramar min balkong för att göra det lite mysigare. Lite vindskyddat blir det också. Min bambu tycker om att det inte blåser så mycket. 

Det verkar som att Agnes tycker det är ok med den där mattan, bara inte matte klär in hela balkongen med den för då ser jag inget, tyckte jag Agnes sa till mig.  

Nej då, det blir inte runt hela balkongen. Ena kortsidan och en del av det främre räcket kläs in så att det blir en vindskyddad hörna. Den andra kortsidan får också en vassmatta. Då har jag ingen insyn längre men kan fortfarande se ut. Nu är det växter på höjden som saknas. En clematis vill jag gärna ha.


Vassmattan finns förresten att köpa här!

Jodå matte, det blir väl bra.......men jag har inte riktigt så bra utsikt längre   



Början till en liten hörna

 


och så här blev det, med en otroligt fin växt med tillhörande kruka jag fick av snälla Kristina. Tack! 

 

Av Margita - 4 juni 2012 12:39

Alice kräktes några gånger nu i morse och jag tror hon mår lite illa. Precis så var det under hennes förra dräktighet också. Det håller på ett tag, men det går över efter en tid när hennes kropp vant sig vid dräktigheten. 

Hon är sååå otroligt kelen nu också. Riktigt mysigt!  

Kan ni tänka er att fostren därinne redan är valnötsstora? Fantastiskt!!  

Nu måste jag snart på allvar börja fundera ut var bästa platsen är för henne att föda på.  

Där kanske vi inte är eniga, Alice och jag.   

Grejen är att min nya lägenhet är något mindre än min förra och här finns det inte någon naturligt avskild plats som det gjorde i min förra lägenhet. Men jag funderar ändå på om inte mitt sovrum är bäst. Jag ställer katthagen där och inne i katthagen en bolåda och så tak över

. Det borde ju bli lagom avskilt och mörkt för att Alice ska godkänna det. I sovrummet är det också minst spring av människor. Ja, så får det bli! 

 



Av Margita - 3 juni 2012 19:59

I fredags var jag tillbaka till Borås för slutgörat vad gäller försäljningen av min bostadsrätt i Sjuhäradsbygden. Så himla skönt att det är klart nu!! 

Min dotter följde med mig hem över helgen och på lördan tog vi bussen till Marstrand. Vi fick en blåsig men härlig eftermiddag ute på ön. Min dotter är uppväxt i liknande landskap fast i norra Bohuslän och hon njöt lika mycket som jag av sceneriet! Den utflykten kommer vi att göra fler gånger.


Färjan Lasse-Maja tar oss över till ön. 

 

Så här glad blir man av att befinna sig på Marstrandsön.  






                     


I en av alla hantverksbutiker på ön såg jag denna tavla av en katt. Jag gillar den!

När vi kom hem köpte vi årets första svenska jordgubbar av min systerson!  


   

Helgen avslutades med besök av kompis med hund, en riktigt charmig liten Shetland Sheepdog. Bara 10 månader så han är fortfarande valpig men ack så väluppfostrad!   Puss på dig Abbe!

   

     

Av Margita - 1 juni 2012 09:39

Idag åker jag till Borås för det slutliga mötet med banken och sen är min gamla lägenhet överlämnad och såld! Så skönt!!

Min dotter följer med mig tillbaka hem och sover över, kanske ända till söndag. Mysigt!! Jag har köpt in lite "godis" så vi kan fredagsmysa ikväll!  

När denna dag är klar kan jag känna att jag flyttat klart! Det kommer att kännas som en lättnad.

Det händer en del andra saker i mitt liv också som jag kommer att skriva om senare.    

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards