S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2014

Av Margita - 19 november 2014 22:12


 

Av Margita - 19 november 2014 16:20

....vilket är helt underbart!

Jag är sporrad nu eftersom min klubb STC  kör med julklappar.   Om jag tränar 3 gånger per vecka så har jag chans att få en liten present.

Klart jag vill vara med!

 

     


Så nu hoppas jag få in en rutin på att komma iväg flera gånger i veckan. Det är lika skönt varje gång. Känner att jag får energi och mår bra.


Idag gick jag 2 km i kuperad terräng på en löpbana, sen rodde jag ca 20 minuter. 

Efter det lite massage i massagestolen och sist balansövningar och stretching.


Avslutar gör jag alltid med en kopp kaffe eller choklad och en kaka eller macka. Det är gratis för oss som är över 60+. 

Bra va!! 

 

Snart ska jag iväg till trädgårdsförenings växthusgrupp. Det blir bildvisning idag. 


Hoppas ni får en fin kväll allihopa! 

 

 

Av Margita - 18 november 2014 09:22

För några veckor sen sådde jag lite växter och jag tänker ha dem på balkongen över vintern.

Det är fröer som behöver en kallperiod för att gro.


Men nu har det ju varit varmare än normalt den sista tiden, minst sagt, så ringblommorna som jag sådde har börjat gro!   

    

Ska ändå bli intressant att se hur det utvecklar sig. Det är klart, så fort frosten kommer så är det adjöss och goodbye med de små liven. 


Men vem visste att det skulle bli så HÄR varmt under november!   



Av Margita - 17 november 2014 19:36

Vilken energikick det är med zumban!

Känner mig så där härligt trött efteråt men ändå efter mat och lite vila så flödar energin. 

Det är så underbart!


I eftermiddags kom granntjejen ner för att få hjälp med sin engelskaläxa och när vi som bäst håller på med detta ringer det på dörren och där kom den!


Linas matkasse!


Jag bara älskar den, det är som julafton varje gång! Den här gången beställde jag kassen för två. Det kanske räcker när det är bara jag i hushållet. Man kan ju frysa ner men det har blivit lite väl mycket mat när jag beställt originalkassen som är för fyra personer.


Agnes tyckte det var väldigt spännande med matkassarna.

 

Foto: Lovisa Bengtsson


TACK till er som beställt matkassen och använt min kod. Tack vare er kunde jag nu beställa en fruktkasse helt gratis! 


Om du som läser detta också vill testa Linas matkasse så kan du göra det genom att använda koden K78501 när du registrerar dig.

Då får du rabatt på den första kassen plus en gratis fruktkasse.


Hoppas ni blir lika nöjda med kassen som jag är! 

Av Margita - 17 november 2014 08:43

God morgon alla kära läsare.


Nu har jag bytt header igen - i jakt på den ultimata!!   


Hoppas ni står ut med mitt experimenterande....jag ska försöka att inte vara så ombytlig...


Snart bär det iväg till zumban igen.    


See ya och ha en underbar måndag!  

Av Margita - 16 november 2014 17:23

Nu har det hänt igen!

 

Foto: MissEmmis


Ytterligare en sibirisk kattkull har sett dagens ljus.

Den föddes hemma hos MissEmmis och det roliga med denna kull är att jag känner mig lika inblandad i denna som i MissEmmis J-kull.


Det är nämligen så att mamman till denna kull är La Minelle som här bara är 2 veckor.

  

La Minelle är dotter till Blossom Brown Betty, alltså en kattunge från min egen uppfödning. Här är hon 8 veckor gammal.

 


och Betty är dotter till min Alice, som numer är omplacerad och mår toppen.

Här är Alice som liten kattunge när hon leker med Agnes.      

Så ni förstår att jag kommer att följa denna kull också! Det är jätteroligt!!


Det blev 2 hanar och en hona.

Läs mer hos MissEmmis.




Av Margita - 15 november 2014 19:41

Detta är ett sponsrat inlägg.

 

Våga fimpa!!

 

Till dig som röker och som (hoppas jag verkligen!) vill sluta finns nu en jättebra hjälp mot att bli cigarettfri. 


En viss person som läser detta vet säkert att jag tänker just på hen men inlägget riktar sig såklart till alla, speciellt unga som röker.


När man är ung tänker man inte så mycket på att man en dag blir äldre. Den tiden verkar avlägsen när man är under 30, men jag vet att tiden går fort och plötsligt så är man där: nästan pensionär. Man undrar, "vad hände?", "hur blev jag så här gammal"? 


När man väl är där, låt oss säga som jag, 62 år, då är det väldigt skönt att jag inte använt några droger mer än att jag druckit lite vin då och då, men verkligen inga mängder.


Om jag nu hade rökt ända sen ungdomen då skulle risken för sjukdomar öka drastiskt! Och jag lovar dig som nu är ung; du vill vara frisk även när du är äldre! Om inte ännu mer än när du är ung, för när du blir sjuk när du är äldre kan det bli allvarligare symptom.


En allvarlig sjukdom man kan få är kol. Jag har träffat en del äldre med just kol och det är ingen rolig upplevelse. De önskar nog många gånger att de aldrig rökt! De kvävs ihjäl. Så hemskt!   


Här är en bild på vad en cigarett innehåller.   

Klicka på bilden så förstoras den.

     

Om du som röker tycker det är svårt att sluta så finns det nu hjälp. En app du kan ladda ner gratis där du får all tänkbar hjälp för att sluta.

Bra va! 


Så gör nu dig själv den bästa tjänst du kan göra och ladda ner appen och börja ditt nya hälsosamma liv! 


Lycka till!! 

Av Margita - 15 november 2014 18:35

Vet ni vem som kom hit idag för att förgylla min och mina föräldrars tillvaro?

     

Jo, min lilla spjuver till dotter, som jag är så oändligt glad och lycklig för!   

     

Min son är lika älskad han, men han har inte möjlighet att besöka mig lika ofta som dottern. 


Vi bjöd på kycklingsallad hemma hos mina föräldrar.

Här har jag nästan gjort färdigt den enkla rätten.

Grillad kyckling blandat med olika grönsaker plus ett syrligt svenskt äpple och turkisk youghurt med mango chutney i.

Det blev supergott! 

 


Efter en liten fika blev det förstås Canasta och det är så roligt att mamma orkar vara med en hel spelomgång och att hon är nästan som innan stroken!!   

  

Under en paus intogs kycklingsalladen.

 

Sen nallade vi några dumlekolor i "chokladskåpet".   


Hoppas ni har en underbar lördagkväll! 


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards