S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2014

Av Margita - 14 november 2014 18:20

Råkade titta på Mitt i naturen igår och inte visste jag att Coyoten lever mitt i New York City.   


Det här gäller Eastern Coyote

 

Läs ännu mer här om detta djur som är släkt med vargen.

 

 

Visst är den vacker! 


Numer finns det individer inne i New York, i Bronx till exempel och även exemplar som börjat vandra ut på Long Island.


Det är ändå rätt fascinerande hur vilda djur kan anpassa sig så väl till livet nära inpå människan.

Verkar inte som det pågår någon hätsk vargdebatt i USA heller. 


De varnar förstås för den och att man ska ha uppsikt över sina husdjur.


Jag tycker ändå det är rätt cool att de finns så centralt. Häftigt med vargvrål mitt i stan!   

 


Av Margita - 13 november 2014 16:20

Idag och många andra dagar saknar jag denna lilla goa krabat.   

Tibetanske spanieln Aksi eller Astrid som hon nu kallas.

   

 

 

     

Det gör lite ont varje gång jag tänker på henne. Vi trivdes så bra tillsammans men jag får vara glad för den tid jag fick tillsammans med henne. 

Nu bor hon tillsammans med ett pensionärspar och mår säkert jättebra.


 Men hon finns i mitt hjärta - alltid!   

Av Margita - 12 november 2014 17:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Margita - 10 november 2014 17:07

ÄNTLIGEN!! 


Idag var jag iväg till gymmet och min kära zumba! Faktiskt första gången på väldigt länge och jag fattar inte varför jag varit därifrån så länge. 


Det är en så fruktansvärt rolig motionsform. Jag blir svettig, trött, glad och lycklig!

 

Det är en fröjd att dansa med vår ledare, hon är så duktig och dansar så bra. 


Faktum är att det är en vitamininjektion som heter duga.

Trodde inte jag skulle orka med hela passet eftersom jag varit borta så länge, men det var nästan tvärtom. Kanske för att jag börjat promenera långt varje dag? 


Extra roligt är det ju också när man blir välkomnad med kramar och får frågor om var man varit! 

Det var många kramar idag och glada tillrop.


Yippppeeeee! 

 

Av Margita - 10 november 2014 09:28

I år har hösten verkligen varit långdragen.

Det står en björk på gården här utanför och den fäller sina löv sist av alla träd varje år. Men idag ser den fortfarande ut så här. 

 

och gräset är grönare än nånsin och verkar växa fortfarande. Många här omkring har nyligen klippt sina gräsmattor.   

Ska tillägga att detta är 2 mil norr om Göteborg.

     

Av Margita - 8 november 2014 20:22

För första gången gästbloggar jag.

Det var en gissningstävling hos min bloggvän Johanna och jag med många andra gissade rätt.

Priset var att vi fick skriva ett inlägg hos Johanna.


Jag valde att skriva om ett reseminne från början av 1970-talet när jag var i USA.


Titta in HÄR så kan du läsa inlägget!  

Av Margita - 8 november 2014 18:29

Under min promenad idag höll jag på att trampa på dessa frön som låg på asfalten. Ser ut att komma ifrån något träd men är inte säker på vilket. Någon som vet som läser detta? 

Är det månne tvillingfrön?   

 

De är ju helt fantastiska. Små under. 

Jag har alltid fascinerats av former i naturen och detta är ett exempel. Ju närmre man går i naturen desto större blir undret. Så vackert är detta, som en liten fjäril. Kanske jag ska försöka så dessa frön?


Det här är ena sidan....

  

och detta är andra sidan. Njut av naturens under! 

 

Av Margita - 8 november 2014 08:15

Längesen jag visade en video för er men häromdan snubblade jag över denna och den måste jag ju bara dela med mig av!


Cats rule!!   

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards