S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2014

Av Margita - 9 december 2014 19:08

I söndags var jag ju iväg till denna konsert:

åh herregud vilken konsert! Helt underbar!

 

De sjunger så vackert så jag försvann bort i nåt slags lyckorus, när jag inte sjöng med och klappade händer som en tok. Jag var inte ensam om det, hehe   

 

Eftersom det är en julshow blev det ju mycket julsånger förstås. Första akten var bra men andra akten helt klart den bästa. Då blev det lite humor och jisses, vad jag älskade Lucianumret!

 

Tänk er en hel kör med (snygga) män uppklädda i vita linnen och Luciakrona på huvet och så kommer de in på scenen och bara drar av för fulla muggar den där låten som jag inte vet vad den heter...haha...men den går lite så här "I don´t care...I love it..." 

Ska se om det funkar att länka till Facebook...det var någon ur publiken som filmade en del och jag syntes inte men jag sjöng med ska ni veta! Jag och många andra. Sånt är ju bara så härligt! 

  

Klicka här för att se Luciorna som Pia Wallerstedt filmat.

 

Här är några bilder från föreställningen. 

Här ett härligt humorisktiskt nummer.

  

 

Foton: Thomas Johnsson

 

Så här säger manskören om sig själva: 

 

Hellmans Drengar vill vara Sveriges modigaste manskör.

Detta mod vill vi förmedla genom att vara normkritiska i allt vi gör och på så sätt ifrågasätta den

traditionella mansrollen.

 

Läs mer om Hellmans drengar på deras hemsida:

hellmansdrengar.se


När vi åkte hemåt var det redan mörkt.

Vi passerade ett upplyst Liseberg.


   

 

Av Margita - 9 december 2014 08:00

Men hur gulligt och roligt får det bli! 


Av Margita - 8 december 2014 14:00

Visst är det härligt med musik och inför jul måste jag lyssna på mycket julmusik för att den rätta stämningen ska infinna sig.


Brukar du också lyssna på julmusik?

 

Här är en liten lista på de sånger som jag absolut måste lyssna på!


Hoppas du hittar något här som du också gillar! 


Detta är förstås bara en bråkdel på vad jag brukar lyssna på....

Av Margita - 8 december 2014 10:05

Idag är det zumba!   


Är så glad över att jag bestämde mig för att satsa på träningen igen och för att jag valde STC i Kungälv. Här är personalen så otroligt trevlig och peppande.


Man möts alltid av ett leende och ett hej.

Precis som det ska vara.


Gymmet har också blivit utbyggt med en ny stor sal med maskiner.

 

Här är avdelningen där man kan balansera, göra yogaövningar och liknande.

 

Cyklar och löpband finns det hur många som helst, dessa är bara en del av alla.

 

Efter passet brukar jag slå mig ner i denna härliga hörna för att ta en kopp kaffe, ibland tillsammans med andra. 

Det är socialt också. Gillart!!   

 

"Run for your life" står det på en av väggarna.

Bra sagt!


Av Margita - 8 december 2014 08:15

Lucka 8 


  


Av Margita - 7 december 2014 10:45

Idag ska jag lyssna och se på denna manskör.

Hellmas Drengar!

Ser fram mot det.

 

Här från en konsert ett annat år.

Av Margita - 7 december 2014 08:15

Lucka 7


Av Margita - 6 december 2014 18:56

Nu närmar sig julen med raketfart och för varje år som går så funderar jag mer och mer på det här med julen. 


Jag älskar julen! Varför? Jo, för att jag hade en bra barndom och jag minns varje julafton med stor glädje. Vissa julaftnar firade vi tillsammans med flera släktingar och då blev det tomte. Det var min morbror som klädde ut sig. Andra julaftnar firade vi själva; mamma, pappa, min syster och jag.


Dofterna som spred sig i köket när mamma förberedde julmaten och julbaket var helt underbara. Vi bakade alltid pepparkakor tillsammans. 

Mycket mat och godis och inte minst julpyssel förbereddes. Vi gjorde ofta smällkarameller som fylldes med några karameller och så åkte de upp i granen för att tas ner till tjugondag Knut då det var kalas igen. Vi gjorde också girlanger och pappershjärtan. 


Det roligaste av allt var nog när vi fick göra figurer av marsipan. Det var ju så gott att smutta på marsipanen! 


Julgranen var inte färdig förrän på julaftons morgon. Jag minns att mamma gick och dona och greja på kvällen innan julafton och det var alltid lika spännande. Sen på julaftons morgon fick vi gå in och se den strålande julgranen! Då hade mamma också gjort iordning en vacker korg med frukt och god choklad i. Aaaah, dofterna som spred sig....och förväntan....när blev det dags att öppna julklapparna??


Allt detta är ju helt underbart, men bara om det är lugnt och fint och inget bråk i familjen, ingen sprit eller för den delen att man över huvud taget har råd att fira jul på det sättet.


När nu julen närmar sig igen så önskar jag att alla människor kunde få uppleva denna högtid med mycket värme och mycket mänsklig kärlek, men så är ju tyvärr inte verkligheten.


Jag tycker det talas alltför lite om VARFÖR vi firar jul. Istället är allt fokus på saker som vi ska få eller ge. Själv ger jag gärna julklappar och får gärna också, men jag vill ändå sätta fokus på något helt annat.


Vi firar ju Jesu födelse. Men även om man inte tror, (jag är "halvtroende"  ) så står väl ändå julen för glädje och givmildhet. Så istället för att sätta julklappar i fokus kanske man kan sätta annat före.


Som det att kunna träffas och umgås. Det är faktikst inte allom givet för att uttrycka sig ålderdomligt.

Kanske det räcker med en enda liten julklapp? Så sätter vi fokus på just att umgås och att äta gott istället? 


Den där hetsen som blir innan jul, den har jag faktiskt aldrig förstått. Då missar man ju hela poängen med jul. Då ska man varva ner, äta gott och umgås.


Hjälp, vad jag tjatar...men jag ville bara påminna om att det viktigaste här i livet är inte saker utan något helt annat: att umgås och bry sig om varandra.   


 



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards